Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Vems vs MS
Indlæg: 05 mar 2010, 19:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 nov 2007, 18:04
Indlæg: 34
Kigger lidt rundt omkring efter motorstyring. :coffee:
Indtil videre har jeg kigget på MS gør det selv og VEMS gør det selv.
Men hvorfor vælge den ene frem for den anden ?
Styringen skal bruges på en 4cyl, motor. enten med spjæld eller trykladet.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2010, 20:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kallesoe skrev:
Kigger lidt rundt omkring efter motorstyring. :coffee:
Indtil videre har jeg kigget på MS gør det selv og VEMS gør det selv.
Men hvorfor vælge den ene frem for den anden ?
Styringen skal bruges på en 4cyl, motor. enten med spjæld eller trykladet.


Religiøst spørgsmål.

Vælg den du kan få support på. De kan begge løse opgaven, og i min verden lige godt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 08:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
God support er ultra viktigt hvis man vælger et VEMS :!: :!: :!:

Da en manual faktisk ikke eksistere til systemet.
Så man skal gætte sig til meget, om hvordan de forskellige indstillinger virker.
Det er blevet bedre med det nye Vemstune, og dets hjælpe menuer.

Selve hardwaren er uhyggelig fleksibel, alt er monteret på et print.
Og der er en WB controller indbygget i boksen.

MS har en fantastisk god manual, så man kan faktisk læse sig til alt om styringen.

Men hardwaren halter, selv fuldt udbygget, kan den ikke måle sig med et Vems!
Og et MS kommer hurtigt til at ligne en fuglerede fuldt udbygget.

Så der er fordle og ulemper ved begge systemer.
Men supporten er meget afgørende.
For hvilket system man vælger.

Selv står jeg og vakler imellem et VEMS eller et MS3 når det bliver frigivet.
Til afløsning af mit gamle MS1.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 11:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:

Og et MS kommer hurtigt til at ligne en fuglerede fuldt udbygget.

Så der er fordle og ulemper ved begge systemer.


Det kommer lidt an på hvor du skaffer den MS fra vil jeg påstå.

Der er jo løbet en smule vand i åen siden du monterede MS på din bil. Dengang var MS nærmest kun en halvavanceret karburator.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 11:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Morten VJ skrev:

Og et MS kommer hurtigt til at ligne en fuglerede fuldt udbygget.

Så der er fordle og ulemper ved begge systemer.


Det kommer lidt an på hvor du skaffer den MS fra vil jeg påstå.

Der er jo løbet en smule vand i åen siden du monterede MS på din bil. Dengang var MS nærmest kun en halvavanceret karburator.


Det kan vi ikke blive uenige om.
Dit nye print ser meget bedre ud.
end mit gamle opgraderede.

Det eneste det nye mangler er at blive kompatibelt med MS2/MS3.
Hvis det er eller bliver det, så har du helt sikkert en kunde til det!

Men køber man et original print så bliver det hurtigt fuglerede gange 2.
Hvis det skal udbygges fuldt ud.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 12:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
[q

Det eneste det nye mangler er at blive kompatibelt med MS2/MS3.
Hvis det er eller bliver det, så har du helt sikkert en kunde til det!



MS2 er den kompatibel med, men det er stadigt en handikapning. Jeg kan nemt sætte en MS2 CPU i, men flere af MS1 udgangene går jo tabt i "opgraderingen" til MS2, bla fordi amerikanerne ville have stepmotorstyret tomgangsmotor :damn:

Hvis jeg tog min eksisterende der kan køre en V12 med 24 tændrør på MS1 og stoppede en MS2 CPU i den, så ville jeg komme til at skille mig af med funktioner.
6cyl. COP er stadigt kun muligt med MS1 feks. medmindre man ikke rigtigt skal bruge nogle af det mere sjove funktioenr.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 12:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MS2 og MS3 er iøvrigt to meget forskellige ting.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 12:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
MS2 og MS3 er iøvrigt to meget forskellige ting.

Ja de er meget forskellige, det eneste de deler er grund printet.
Og det er det jeg er interesseret i, da selv med et fuldt udbygget MS3
Så kunne jeg godt bruge de ekstra ind og udgange på grundprintet

Men som det ser ud nu er der kun fuglerede løsningen, der er tilgængelig.
Eller vente på at der kommer en canbus løsning, der er brugbar, og billig.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 13:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
HenrikGM skrev:
MS2 og MS3 er iøvrigt to meget forskellige ting.

Ja de er meget forskellige, det eneste de deler er grund printet.
Og det er det jeg er interesseret i, da selv med et fuldt udbygget MS3
Så kunne jeg godt bruge de ekstra ind og udgange på grundprintet

Men som det ser ud nu er der kun fuglerede løsningen, der er tilgængelig.
Eller vente på at der kommer en canbus løsning, der er brugbar, og billig.

MVH

Morten


Ok, hvad skal du bruge på grundprint (uden fuglerede)?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2010, 16:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis vi tager udgangspunkt i denne tabel
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... ms2options

Så er jeg interesseret i
Js0 og 3 som udgange, gerne på min 2 ampere
Js 4 og 5 som analoge indgange
Js7 stel styret indgang
Js10 omdrejningstæller ud og konfigurerbar således at den kunne blive til en stelstyret indgang, kan det lade sig gøre?
Js11 en indgang stel styret
d14-15-16 som generelle udgange der kan styre et relæ.

Det er det jeg kunne tænke mig lige pt, medmindre koden ændre sig radikalt i en ny retning.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team