JKM skrev:
Jeg har bestilt et usamlet ms2v3 kit samt megastimv2.2 fra diyautotune.com
Da jeg fik det gik jeg straks igang med at samle det med samtlige komponenter, hvorefter jeg fandt ud af at der var en samle guide på megamanual.com.
Men er ikke helt så skide god til engelsk, så mit spørgesmål er om jeg godt kan lade alle komponenterne sætte og jumpe printet til de forskellige sensore/funktioner, eller om der er nogle af komponenterne som skal af igen.
Min plan er at køre med så mange funktioner som muligt.
Den skal styre en bmw m52b28 motor.
Du har jo ligesom købt et Gør-Det-Selv kit, og det indbefatter jo også at du selv skal skræddersy den til din bil i det omfang det er nødvendigt.
Når du tilmed vil køre med så mange funktioner som muligt, så er det helt udelukket bare at ploppe alle komponenter ukritisk på.(dog går det med de fleste). Har du overhovedet alle de komponenter der skal til for at få den fuldt udbygget?
Der er ingen vej uden om manualen, udover at smide alle løsdele efter en der kan bygge den for dig.
Noget andet er at den manual kommer du ikke rigtigt uden om, da motorstyringen jo også skal monteres, og indkøres.....
Mht at se manualen som en udfordring:
Jeg har solgt flere MS til ordblinde personer. Viljestyrke gør udslaget. Sidst jeg så et par af de biler så jeg de kørte rundt med en papirudgave af manualen på engelsk, samt en Engelsk dansk ordbog, og en af dem havde brugt en internet baseret translate funktion til resten.
MEGA opgave, men al respekt for den viljestyrke.
Så når du har valgt den store DIY pakke, så er det kun viljestyrken der afholder dig fra at gennemføre.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!