Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Fyn
Jeg har bestilt et usamlet ms2v3 kit samt megastimv2.2 fra diyautotune.com

Da jeg fik det gik jeg straks igang med at samle det med samtlige komponenter, hvorefter jeg fandt ud af at der var en samle guide på megamanual.com.

Men er ikke helt så skide god til engelsk, så mit spørgesmål er om jeg godt kan lade alle komponenterne sætte og jumpe printet til de forskellige sensore/funktioner, eller om der er nogle af komponenterne som skal af igen.

Min plan er at køre med så mange funktioner som muligt.

Den skal styre en bmw m52b28 motor.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

JKM skrev:
Jeg har bestilt et usamlet ms2v3 kit samt megastimv2.2 fra diyautotune.com

Da jeg fik det gik jeg straks igang med at samle det med samtlige komponenter, hvorefter jeg fandt ud af at der var en samle guide på megamanual.com.

Men er ikke helt så skide god til engelsk, så mit spørgesmål er om jeg godt kan lade alle komponenterne sætte og jumpe printet til de forskellige sensore/funktioner, eller om der er nogle af komponenterne som skal af igen.

Min plan er at køre med så mange funktioner som muligt.

Den skal styre en bmw m52b28 motor.

Du har jo ligesom købt et Gør-Det-Selv kit, og det indbefatter jo også at du selv skal skræddersy den til din bil i det omfang det er nødvendigt.

Når du tilmed vil køre med så mange funktioner som muligt, så er det helt udelukket bare at ploppe alle komponenter ukritisk på.(dog går det med de fleste). Har du overhovedet alle de komponenter der skal til for at få den fuldt udbygget?

Der er ingen vej uden om manualen, udover at smide alle løsdele efter en der kan bygge den for dig.

Noget andet er at den manual kommer du ikke rigtigt uden om, da motorstyringen jo også skal monteres, og indkøres..... :reading:

Mht at se manualen som en udfordring:
Jeg har solgt flere MS til ordblinde personer. Viljestyrke gør udslaget. Sidst jeg så et par af de biler så jeg de kørte rundt med en papirudgave af manualen på engelsk, samt en Engelsk dansk ordbog, og en af dem havde brugt en internet baseret translate funktion til resten.
MEGA opgave, men al respekt for den viljestyrke.

Så når du har valgt den store DIY pakke, så er det kun viljestyrken der afholder dig fra at gennemføre. :rock:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Ja jeg er blevet klar over at det er en større opgave end jeg lige havde regnet med, men nu er den købt og skulle gerne udføres, men har også indset at der ikke er nogle vej udenom megamanual.
Ja jeg har alle komponenterne, men i det jeg mener med flest mulige funktioner, er det mest ment på at motoren skal køre med alle sine sonsore, og COP, vanos, launch. som det vigtigste.

Men hvad så med dem man køber samlet? der er det vel ikke nødvendigt at skulle skifte eller montere flere komponenter.

Kan de et du har mont. en på en m52b28 motor med alle originale sensore, men vilken version er din?

Men må bruge noget længere tid med den manual.

Titel:
Moderator

JKM skrev:
Ja jeg er blevet klar over at det er en større opgave end jeg lige havde regnet med, men nu er den købt og skulle gerne udføres, men har også indset at der ikke er nogle vej udenom megamanual.
Ja jeg har alle komponenterne, men i det jeg mener med flest mulige funktioner, er det mest ment på at motoren skal køre med alle sine sonsore, og COP, vanos, launch. som det vigtigste.

Men hvad så med dem man køber samlet? der er det vel ikke nødvendigt at skulle skifte eller montere flere komponenter.

Kan de et du har mont. en på en m52b28 motor med alle originale sensore, men vilken version er din?

Men må bruge noget længere tid med den manual.

Min er lavet til at køre COP tænding med alle 6 udgange som std.
Den du har købt har mig bekendt kun 1 udgang, så COP er no-go uden du skal til at prototype dig ud af det.

Min er min egen version, og indeholder tæt v. det dobbelte komponenter af de billigste man kan finde på bla Ebay,etc. så du kan ikke helt sammenligne dem.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Nyt Medlem

Øv så har jeg da dummet mig rimligt meget med mit køb, vidste sq ikke der var så mange forskellige typer.

Men vilken kan så andbefales?

Titel:
Mester Medlem

det kan HENRIKS mærkeligt nok!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
Jeg vil også gerne anbefale turbomotor.dk's bokse...

Titel:
Medlem

Alex_Reedtz skrev:
Jeg vil også gerne anbefale turbomotor.dk's bokse...

Hvis man lige selv gaar dem efter for koldlodninger :P

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
Jeg har haft 2 af hans bokse nu, og den der har kørt længst har kørt omkring 100.000km uden fejl.

Titel:
Moderator

JKM skrev:
Øv så har jeg da dummet mig rimligt meget med mit køb, vidste sq ikke der var så mange forskellige typer.

Men vilken kan så andbefales?

Du har vel ikke dummet dig mere end at du har opdaget at der findes en virkelighed der er lidt mere nuanceret, end den du lige mente du havde styr på.
Se på de reelle specs på den enkelte boks. Ikke hvad mulighederne er!

Så to muligheder: Enten gå på jagt efter en MS der kan det du mangler, eller bygge din egen MS så den kan det du mangler.

Intet er umuligt for den der ej giver op, og du har stadigt alle muligheder åbne, det er kun et spørgsmål hvilken mulighed der passer bedst til dit temperament. Du har jo valgt DIY allerede, og det formoder jeg var fordi det var vigtigt at du selv lavede boksen. Det er ikke umuligt at få det du vil have, men det er blot mere indviklet end du lige umiddelbart havde regnet med.

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time