Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Så kom dagen hvor Renault’en skulle på rullefelt, det gik ikke helt efter planen. :damn:

Lige lidt data om bilen: Renault 5 GTT med EFI styret af MS V2.2 tændingen styres ligeledes af MS med single coil og originale tændingsfordeler. Hall giver og 2x60 takthjul.

Inden vi kom på rullefelt havde vi allerede godt styr på benzinen som vi har kørt ind ude på vejen. De første rulninger kørte vi med original tænding, men vi fik udsætter når der kom tyrk og omdrejninger omkring 4200rpm. Fik desværre ikke noget log, men vi fik filmet lidt og der kan jeg se at lige når der kommer en udsætter bliver alle viser i megatuen røde, se vedhæftet billede. Det ser ud som om at forsynings spændingen kortvarigt forsvinder ???

Vi troede at det var den originale tænding som ikke kunne følge med, så vi prøvede styre tændingen med MS. Men her så vi samme problem, en form for tændingscut samme sted. Her nåede vi at køre to log, også vedhæftet.

Håber nogle kan hjælpe, eller komme med nogle kommentarer hvor fejlen kan være. :reading:

Vedhæftede filer:
Filkommentar: Billede lige der hvor den cutter
DSC07403___.JPG
DSC07403___.JPG [ 104.57 KiB | Vist 5110 gange ]
Filkommentar: log_1
datalog200912211528.xls [125.27 KiB]
Downloadet 494 gange
Filkommentar: log_2
datalog200912211535.xls [112.02 KiB]
Downloadet 481 gange

Senest rettet af Kuno 22 dec 2009, 23:18, rettet i alt 1 gang.
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Alvorlig reset, masser af spikes på RPM, og spikes der slår igennem på din kølevandstemperatur.

Ligner det scenarie der hedder "forfra med ledningsnet", medmindre du kan finde bøffen.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Hej Henrik,

Tak for det hurtige svar. Kan god selv se et spikes på det ene log men hvor kan du se de andre? Er ikke lige så god til at bruge MegaLog endnu.

Du skriver ligeledes Alvorlig reset, hvordan ser du dem?
"forfra med ledningsnet" syntes selv jeg har prøves at følge nogle af de regler som jeg har set på powerforum. Er der nogen kabler som skal skærmes ekstra? Eller hvad er det jeg muligvis har gjort forkert?

Titel:
Medlem

Som i nok kan se ovenfor, har jeg fået et lille vift med en vognstang om at jeg har problemer med mit ledningsnet.

Men inden jeg begynder at rykke det hele fra hinanden, vil det være rart at vide hvordan jeg skal lave det nye ledningsnet for at gå med livrem og seler. Gider ikke stå i den sammen siteration en gang til. Har søgt en del her på forumet, men kan desværre ikke finde noget konkret. Mange skriver om at køre med skærmet kabler, især på hall giver. Skal man køre med skærmet kabel på alle sensorere? Og hvor skal skærmen monteres / fastgøres, helt inde ved MS kabinettet? Skal MS kabinettet have et ekstra stel udover de seks ben på DB-37 stikket.

Tændingen styres ligeledes af MS, hvor jeg har sat en FET Transistor ind i selve kabinettet og lavet et stik hertil, er det det som frembringer støj, eller skal det skærmes på en bestemt måde.

Håber at kunne få lidt hjælp, så jeg kan kommer i gang her i julen hvor man har et par dage fri.

Titel:
Moderator

Hver gang du kører en ledning ud, skal du vide hvilken vej signalet kommer hjem. Der fejler du første gang, beviset er på dit log v. kølevandssensoren. (alternativt er din MS defekt)

Reset er powersurge, så noget sidder og hiver i din forsyning. (alternativet er din MS defekt)

Spikes er støj på rpm signal. Det kan komme alle steder fra, start med et scope, og se om du kan aflure hvad der sker.

1 begreb: _S_T_E_L_

Det er kun 4 bogstaver, men stensikkert et problem i din installation, ellers skaber den sig ikke sådan.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time