Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Min dyt står hos Rene turbomotor for at få monteret MS-styring. Den har nu stået der en uge og kører stadig ikke. Problemet er tilsyneladende støj på trigger signalet. Der er forsøgt med anden føler og et seperat kabel som er ført udenom de øvrige begge dele uden at løse problemet. Det originale løber sammen med ledningerne til dyser og spoler.

Kunne nogen komme med hjælp så der kan komme liv i min bil?

Egentlig er opgaven ikke min, men jeg har jo af gode grunde stor interesse i at få den til at fungere

Update!! Rene har undersøgt nærmere omkring problemet, svaret pr. mail så således ud:

Hej

Det er ikke trigger støj har jeg fundet ud af i dag efter jeg har haft div.
Følere på, og et nissan IGT modul har også været på den i dag men nu har jeg
fundet problemet og det er selve tændspolerne der afgiver peak tilbage på
12V+
Jeg vil lige undersøge om jeg kan finde nogle andre spoler til den i morgen
som jeg kan teste med.

Mvh.
Regards
Rene
Turbomotor DK

E30 M50 under press

Senest rettet af beeza 21 nov 2009, 09:30, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Kan godt følge din desperation.
Har du selv monteret noget af det.Eller bliver det hele monteret
af rene.
Kører du ellers med orinale spoler osv

Titel: AFAFG
Nyt Medlem

Jeg har helt bevidst ladet Rene om det ehel - hvad angår styringen.

Maskinen er standard, hertil har jeg så monteret kompressor, intercooler, større dyser. Bilen kunne køre (dog ikke med de store dyser) da den blev afleveret. Aftalen er så at Rene monterer og indkører styringen. Hans forbehold var dog at bilen kunne køre inden han gik igang. Så langt så godt. Bilen blev afleveret lørdag formiddag og der blev aftalt at den kunne hentes efter ca. 3-3½ time. Efter 4 timer kørte jeg tilbage hvor han stadig stod på hovedet i den. Den kunne starte op på styringen, men det ekstra effekttrin til tændspolerne blev meget hurtigt varmt og den havde "diffus" tændning. Jeg rejste hjem og bilen har stået der siden. Han har så konstateret at når motoren tørner så får den et helt rent og jævnt trigger signal, men det bliver spoleret når dyser og spoler bliver aktiveret. Han har haft spolerne i testbænk og de kan drives uden at noget bliver varmt. Så konklusionen blev at støjen bevirker at effekttrinet bliver overbelastet. Han har så forsøgt med en anden type føler og at skifte det skærmede kabel til føleren - begge dele uden held. Det originale kabel delte stel med to andre følere, knast positionsføler og en anden. Men problemet er stadig ikke løst...

E30 M50 under press

Titel:
Mester Medlem

var det en toyota så kørte den nok nu, men hvis det er en bmw , ja så er det nok der problemet ligger.

jeg tror desværre ikke at bmw er renes stærke side.

Titel:
Nyt Medlem

Jeg ville jo mene det ku være en løsning at montere et hjul med en brugbar profil, så den ikke trigger på for/bagkant, men på hver enkelt tand. Altså tage et helt seperat hjul med sin egen føler. Styringen ved jo ikke om den sidder på en bmw eller en havetraktor (same/same ved det :D ) Men forstå mig ret, den skal "bare" have den rette besked til styringen...

E30 M50 under press

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time