Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
Jeg går lidt og lader op til at smide en 16v motor i en golf 2'ere med MS på, og har købt mig et kreidler 36 tands tandhjul
jeg ved godt der er mange der bruger honeywell gt1 sensoren, men min kammerat der er elektrikker har lige i dag smidt en, efter hvad jeg kan læse, induktiv giver af til mig, som skulle give et on/off signal sagde han..

der står IF S204 på den, og jeg har fundet et dataark på nettet.. er der en af jer lidt mere garvede gutter der gider kigge på om det er noget der kan bruges?
jeg har en MS1 fra B&G V2,2 som jeg har opdateret med ekstra koden, dog uden noget er monteret eller noget som helst endnu, andet end et lille mockup på spisebordet.. kan denne sensor bruges direkte til dette, evt med en pull-up modstand som GT1'eren?

Vedhæftede filer:
Filkommentar: har fundet dette dataark
1174923063IFS204.pdf [23.98 KiB]
Downloadet 501 gange
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

michael f skrev:
Jeg går lidt og lader op til at smide en 16v motor i en golf 2'ere med MS på, og har købt mig et kreidler 36 tands tandhjul
jeg ved godt der er mange der bruger honeywell gt1 sensoren, men min kammerat der er elektrikker har lige i dag smidt en, efter hvad jeg kan læse, induktiv giver af til mig, som skulle give et on/off signal sagde han..

der står IF S204 på den, og jeg har fundet et dataark på nettet.. er der en af jer lidt mere garvede gutter der gider kigge på om det er noget der kan bruges?
jeg har en MS1 fra B&G V2,2 som jeg har opdateret med ekstra koden, dog uden noget er monteret eller noget som helst endnu, andet end et lille mockup på spisebordet.. kan denne sensor bruges direkte til dette, evt med en pull-up modstand som GT1'eren?

Mener elektrikkeren at den er egnet til dit formål?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

han vidste ikke ret meget om den, udover de sidder og tæller omdrejninger på nogle transport bånd.. umiddelbart tror jeg ikke den kan følge med, qua de 700hz i switching frequency.. det er vel hvor mange gange i sekundet den kan skifte polaritet, og hvis jeg har 35 tænder på en omgang gir det vel noget med 10 omdr/sek?? eller er jeg helt galt på den?

Titel:
Moderator

michael f skrev:
han vidste ikke ret meget om den, udover de sidder og tæller omdrejninger på nogle transport bånd.. umiddelbart tror jeg ikke den kan følge med, qua de 700hz i switching frequency.. det er vel hvor mange gange i sekundet den kan skifte polaritet, og hvis jeg har 35 tænder på en omgang gir det vel noget med 10 omdr/sek?? eller er jeg helt galt på den?

Nej, du har helt klart fat i noget der...hvor mange RPM skal du køre med, og hvad giver det ca i frekvens? :popcorn:

Jeg tror måske godt den kan køre tomgang med den sensor :gnaek:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

ja det giver vel cirka 630kHz hvis den skal fremtidssikres lidt i forhold til planerne om lidt sjovere knaster..

jamen, det var egentlig bare det jeg ville hører, jeg havde det godt på fornemmelsen, jeg ville bare være sikker ;)

jeg må ha mig en GT1'er så..

Titel:
Medlem

jeg starter lige lommeregneren igen, har vist roddet lidt rundt med omdr/min og omdr/min :damn:

omkring 10kHz burde kunne gøre det hvis ikk man skal over 9000 omdr/min, ikk?
bare hvis nu der lige ligger andet i hans værktøjskasse der kan bruges..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
michael f skrev:
jeg starter lige lommeregneren igen, har vist roddet lidt rundt med omdr/min og omdr/min :damn:

omkring 10kHz burde kunne gøre det hvis ikk man skal over 9000 omdr/min, ikk?
bare hvis nu der lige ligger andet i hans værktøjskasse der kan bruges..

700Hz er i hvert fald ikke nok. Det var også hvad jeg faldt over (og det evige problem med "de" sensorer).

Regnestykket er 36 tænder (ja, der mangler et, men frekvensen er stadig den samme på alle andre der rent faktisk er der) pr. rotation.
8000 rpm ~ 133 rotationer i sekundet. 133 x 36 ~ 4800 Hz.
Regn selv ud for andre redlines :-).

Husk lige at Kreidler/GT1-komboen på en Golf kan give lidt særheder hvis man har det "tunge" remhjul, da der er så meget gods i, som ligger så tæt på tænderne (hvis man monterer tandhjulet på bagsiden af remhjulet), at sensoren får problemer med at opfange det hele.
Det er i hvert fald min erfaring...

Jeg kører endnu med 2-tands hjul og fordeler - det virker bare. Det er mega stabilt (7-9-13 - skal snart køre løb :-)), så det er måske værd at overveje.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

ja det var ikk lige hjernen der var skarp igår aftes :)

og jeg er godt klar over problemet med remhjulet, jeg har dog de tynde remhjul liggende, men regner med at sætte det på ydersiden, hvis der vel og mærke er plads.. motoren ligger som sagt langt fra i bilen endnu..

jeg satser på at sætte et 36-1 hjul på med det samme, for fremtidssikringens skyld hvis man skulle få lyst til at lege med en DIS spole en dag.. eller måske bare hallgiveren i strømfordeleren i allerførste omgang..

ot: skal du til nordborg og kører i weekenden?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
michael f skrev:
ot: skal du til nordborg og kører i weekenden?

Nope - Frederikssund...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Der er nu da vidst også noget med at 2.2 printet ikke som standart kan håndtere en induktiv giver. Der skal vidst lidt ekstra komponenter i? Jeg rodede selv lidt med det men gav op. I sidste ende endte endte jeg med at bruge en MS2 med 3.57 print da man her kan skifte mellem induktiv og hall ved hjælp af to jumpere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time