Volvo-Dennis skrev:
Hej Folkens.
Da min 745 Turbo, som jeg har brugt over et halvt år på er blevet stjålet er det tid til MS har jeg besluttet mig for. Jeg har fået foræret en gammel 240, som jeg så vil konvertere til MS.
Maskinen er en B230A'er med 531 topstykke. Til at trigge har jeg tænkt mig at bruge et 60-2 svinghjul fra en B230F, samt dens toppunksføler. Og af benzinpumper bliver det standard pumperne fra en F model.
Strømfordeler bliver en "fast" model fra en K motor.
I første omgang bliver det en motor uden turbo, da det nok er lidt mere egnet til MS eksperimenter og "upsere". For når der så er styr på hvordan det hele fungerer.
Af øvrige planer kan der nævnes:
- H knast
- Sportsudstødning samt bananmanifold
Men i den spæde start af projektet dukker der et par spørgsmål op:
- Mht. tomgang, er det nok man bare har gasspjældet med grundjustere skruen, eller anbefales det at man får noget tomgangsstiller på?
- Svinghjulet fra F motoren, er det et fornuftigt nok valg til MS? Eller er det nummer ét at få lavet et triggerhjul på krumtappen?
Vi starter lige bagfra.
60-2 hjulet er ok. Du er nok afhængig af den originale sensor så aht plads.
Brug en std topolet tomgangsmotor fra den motor du tager efi manifolden fra. Prop den af til at starte med, og sæt tomgang fast via stopskruen på spjældet, indtil det spiller max. Lev med at den starter med at gå tomgang kold omkring 750 og varm omkring 950. Not a big deal.
H-knasten er et fint valg, men manifolden er lidt tøset til den knast. Første upgrade bliver derfor en bedre indsugmanifold, men den kan fint køre med den.
Bedre manifold og friere udstødning vil være en fin ting.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!