Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

nu er der pt to tråde her hvor medlemmner mener at div data lige sådan er at hente. (volvo ms og vvti tråden)
særligt den med VVTI kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere om. hvordan ville man bestemme hvordan kurverne skulle se ud? er planen at hente disse oplysninger fra standard boxen eller nettet?
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Andgående VVTI, man har vel ikke brug for nogle oplysninger.
Man må jo bare prøve og lave den bedste moment kurve, og så prøve sig lidt frem..

Syntes også kun det er nede i lave rpm det har nogen særlig effekt...

Kan også være jeg misforstår dit spørgsmål

Titel:
Mester Medlem

nej du har nok ikke misforstået spørgsmålet. har du tænkt over hvor meget der skal rulles for at prøve alle varianter?
dem der efterspørger mulighed for VVTI programering, må da også gerne komme med deres ideer til hvordan, de i praksis vil få gavn af de muligheder de søger.
MVH søren

Titel:
Moderator

Med al respekt for folks entusiasme, så er det reelt meget få der skal og kan bruge avancerede funktioner om vvti.
Selvf. kan det lade sig gøre, men jeg tvivler på det vil være bøvlet værd, medmindre man gør det for at gøre det.

Man kunne gå agurk, og udstyre en std vvti med logudstyr, og på den måde afkode hvordan de gør oem, men jeg gætter på det er en ganske kompliceret styringsform, qua de gør sig den umage det er at lave det "trinløst" variabelt, og når enden på dagen kommer, så vil jeg gætte på der ikke er mange i DK, hvis nogen overhovedet, der vil lægge den indsats.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
nej du har nok ikke misforstået spørgsmålet. har du tænkt over hvor meget der skal rulles for at prøve alle varianter?
dem der efterspørger mulighed for VVTI programering, må da også gerne komme med deres ideer til hvordan, de i praksis vil få gavn af de muligheder de søger.
MVH søren

Jeg kunne aldrig finde på og bruge bare 1 minut på og prøve genskabe en orginal VVTI, jeg har set BEAMS motor moment kurve, kørt som VVTI og almindelig VVT

Tror det VVTI er noget miljø halløj, det giver ihvertifælde ikke bedre moment kurve på en BEAMS

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
Finn: Da du sammenlignede de resultater med VVT og VVT-i, kørte motoren så med samme blandingsforhold, og tænding (altså samme motorstyring), hvis ikke kan man jo ikke rigtig sammenligne.

Titel:
Mester Medlem

Alex: Nu var det så tydelig forskel, at jeg tvivler at lidt mere/mindre tænding og benzin ville gøre den store forskel...

Titel: vvti VEMS
Junior Medlem

Andrey bruger vvti funktionen i Vems.
Måske kan nogle af hans ideer overføres til Ms

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... e%2FAndrey

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... ToyotaVVTi

Tnx Peter

Titel:
Mester Medlem

det der er beskrevet i linket er MEGET simpelt, i forhold til det en mere moderne motor gør standard. TROR JEG..... er der nogen målinger mm af hvad de forskellige indstillinger betyder på den pågældende TOYOTA?
MVH søren

Titel: vvti
Junior Medlem

Andrey er programmør og udvikler for Vems så jeg tror ikke han går så meget op i effekt men mere at lave coder/software der kan styrer de forskellige ting på en motor på den korrekte måde altså så tæt på den samme måde som oem. Jeg kan da spørge ham om han har lavet nogle målinger.

Lgs hvordan virker vvti på en morderne motor?

Tnx
Peter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time