Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Jeg har i dag monteret mit dejlige Eboost2 til i stedet for protunes billigere ladetryksstyring.

Bilen det er monteret på er en Golf 4 GTI som umiddelbart er standard i motoren ud over andet luftfilter, udstødning og intercooler.

Det skyldes at jeg har haft mange problemer med at den billige styring ikke kan finde ud af at styre trykket under 0,5 bar og derfor giver hakkende kørsel ved f.eks 0,2-0,3 bars ladetryk.

Jeg fik et super tilbud på Eboosten og slog så til. Og da jeg kørte hjem spillede det bare. Ingen hakken eller noget og et stabilgt tryk på 0,33 bar. Da jeg kom hjem ville jeg så sidde og rode lidt med opsætningen og hold da fast. Det er slet ikke til at finde ud af! Det lykkedes mig dog at sætte en SP1 og en SP2 op hvos SP1 kørte 00 ud af 99 mulige og GP1 var 0,50 og sensitivity var også 0. SP2 var sat til 10, GP2 til 0,65 og Sen på 20. Men den ændrer intet, var ude og tjekke alle forbindelser, ladetryksventilen og meget andet og der er umiddelbart intet der er fejlmonteret. Den vil ikke over 0,33 bar uanset hvordan jeg så twister den.

Min ide kunne være at der er tale om den ene af ledningerne til solenoid ventilen ikke har fat som den skal til styringen, men giver det et ladetryk på 0,33 bar?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

det kan godt tyde på at din nye/brugte e-boost2 er defekt, jeg tror at de 0,33bar er grundtryk på din acuator/fjeder til wastegaten

Titel:
Nyt Medlem

Jeg fandt selv fejlen i formiddags :) den ene lodemuffe var gledet så de 2 ledninger var ikke lodet sammen. Det er fikset nu og jeg kører med grundtryk i lavt tryk (0,33 bar som du så rigtigt skrev) og 0,78 bar ved trin 2. Så skal jeg bare finde den optimale opsætning til den turbo jeg kører med p.t.

Men mange tak for dit svar det var ikke helt i skoven i hvert fald :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time