Godt så - nu har jeg været hjemme og gennemgå alt føler jeg, men kan stadig ikke få boksen til at arbejde som alpha-n
Jeg kan konstatere at algorythm i injection control er sat og brændt "pure alpha-n".
Ved tænding uden motor igang kan jeg bevæge mig i felterne i VE table via spjældet, overensstemmende med værdierne jeg sætter i alpha-n table.
Så snart jeg starter motoren, springer den over og bruger det målte vacum-MAP i tabellen istedet, dvs. speed-density.
Jeg har som kontrol haft pillet MAP slangen af, hvilket resulterer i at jeg springer fra feltet som jeg har sat i alpha-n mappet ved lukket spjæld (40Kpa) til at det aktive felt udelukkende ligger på øverste række ved 100 Kpa - atmosfærisk tryk, uafhængigt af spjældets vinkel.
Jeg vil gerne lige kigge på om jeg kan få logget hændelsen ud hvis det er, men kan altså udlede, at så snart jeg modtager tach (omdrejningssignal) springer boksen fra alpha-n over til speed-density?
Har kigget manual og megatune igennem, og synes ikke at jeg kan finde guldægget.
Da jeg modtog boksen var den allerede loaded op og testet med firmware 2.888 hvilket jeg ikke har pillet ved, andet end sat mit project op, men vil prøve at flashe den op til 2.890 - jeg ved ikke om der er nogle som har bedre erfaring med andre versioner?
Hjælp og inputs er meget velkomne