Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2009, 17:27 
Offline

Tilmeldt: 01 nov 2008, 13:34
Indlæg: 7
Kan MS styring sættes op til at den ikke skal give fuld ladetryk i f.eks 1 og 2 gear og så i 3 og op af får den fuld ladetryk ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2009, 17:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nej det kan den ikke.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2009, 22:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2009, 22:10 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Interessant emne, har selv leget med tanken...

Hvad vil det kræve?

Udgang fra gearkassen (eller anden anordning) med signal på aktuel gear
multible boostmaps (m. omdr. vs. boost) - et for hvert gear

Hvilke styringer understøtter dette?
Vems?
...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2009, 22:13 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
grydesvamp skrev:
men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker.


Hvad er det for en enhed? e-boost? og hvordan registrere den gear nr. signalet?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2009, 22:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Jeg har købt en Apexi, den har noget "self learning" første gang du bruger den. Dvs. at den skal bruge speedsignal og omdrejningssignal, derfra regner den selv ud hvilket gear du kører i.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2009, 12:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
JakobM skrev:
grydesvamp skrev:
men du kan købe en ladetryks styring til ca 2500 der kan hvad du ønsker.


Hvad er det for en enhed? e-boost? og hvordan registrere den gear nr. signalet?


Er rimeligt sikkert på at min E-boost 2 kan også, har dog ikke rigtigt læst om det i den grusomt store manual da jeg ikke har planer om at bruge det med den smule effekt jeg kører med.
Men det er noget at den bruger rpm signal, map og skal man trykke på en knap inden man starter op, så den ved at man starter i første gear. Så det kan jo næsten "kun" bruges til 402 meter ræs, for synes da det er lidt noget bøvl at skulle huske at trykke hver gang man starter i 1. gear.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 18:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
Jeg bruger også en apexi til at justere trykket i forholf til hvad gear.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2009, 19:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Mht. Turbosmarts E-boost 2:
"Sequential Switching Function A –- Allows you to sequentially switch between different boost settings. This switch logic could
be applied in a situation where you want to have a different boost level in each gear.
- Earthing the green wire with a switch will scroll up a single set point.
- Earthing the green wire again will switch up another single set point.
- The maximum number of set points that can be switch up to is determined by nSP in the setup menu.
- Once the maximum set point is reached through switching further switching not increase the set point any higher.
- Earthing orange wire with a switch will reset and return to SP1."
Som det allerede er blevet skrevet, så er det ikke den mest brugbare metode til hverdagskørsel, da den kun kan skifte op, hvor efter den vil skifte tilbage til udgangspunktet.

Mere kan læses her: http://www.xspeed.com.au/manuals/FG-EBO ... 0V3.09.pdf


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 09:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Er det ikke bare lave så knappen er en mikroswitch der bliver aktiveret når den sættes i 1. gear. Så gør den det af sig selv hver gang. Så er det kun hvis du skifter ned i 2. at du skal huske at den ikke er aktiv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team