Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 apr 2009, 20:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Hej

Er i gang med sådan et projekt. Bilen kører som sådan fint, men man er jo altid interesseret i at lære.

Hvordan synes I disse ser ud:


Billede



Billede


Billede


Bilen står ved. ca 900-1000 i tomgang.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 21:04 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Ved ikke, hvorfor emnet kom på 3 gange. Slet venligst de to. Tak.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 21:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
det er ikke nemt at se så meget ud fra det. Du er nød til at komme med lidt date på bilen, altså tændingssystem osv samt en msq og evt en log. Har den turbo ved hvilket ladetryk. Hvilken lambdasonde osv.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 21:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Kaas skrev:
det er ikke nemt at se så meget ud fra det. Du er nød til at komme med lidt date på bilen, altså tændingssystem osv samt en msq og evt en log. Har den turbo ved hvilket ladetryk. Hvilken lambdasonde osv.


Det er MS2 Extra med Wasted Spark. Tændspolen er fra en Opel Omega MV6.

Der er wideband lambdasonde monteret, MS vil ikke rigtig "se" den, så instillinger er lavet udfra widebandens display. Der er ikke turbo.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 21:46 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Prøver at vedhæfte.

Får så den her: The Extension msq is not allowed


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 22:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Pak den til en Zip eller rar fil så virker det nok bedre :wink:

Hvordan går den i tomgang? Det VE map, ser lidt sjovt ud i bunden i forhold til hvad jeg er vandt til, men det er måske bare mig der et galt på den :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2009, 12:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Prøver med en rar-fil.


Vedhæftede filer:
megasquirt200904202244.rar [6.97 KiB]
Downloadet 369 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2009, 12:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
JDJ skrev:
Pak den til en Zip eller rar fil så virker det nok bedre :wink:

Hvordan går den i tomgang? Det VE map, ser lidt sjovt ud i bunden i forhold til hvad jeg er vandt til, men det er måske bare mig der et galt på den :wink:


Tomgang er ok når den lige bliver varm, står dog ved en 900-1000, hvilket gerne måtte være lavere...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2009, 16:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
DCA skrev:

Tomgang er ok når den lige bliver varm, står dog ved en 900-1000, hvilket gerne måtte være lavere...


På de bmw´er jeg har rodet med ms på (godt nok kun m20 motor, men de ligner jo hinanden meget i måden de er lavet på) Har det hjulpet godt på tomgangen hvis den er fedet godt op i bunden, min egen står på AFR 11-12 i tomgang (700 rpm), hvis jeg mager den længere ud begynder den at svinge op og ned i omdrejninger og så er jeg nød til at skure den op på 900-1000 rpm for at den går stabilt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2009, 15:09 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Vi fedede den lidt mere op. Det gav en væsentligt roligere gang. Den blev dog ikke lavere.

Havde bilen på rullefelt i dag, den blev målt til 190HK/259nm.

Da bilen for 21 år siden skulle yde 188HK/260nm, må det da siges at være fornuftigt for en første rulning, efter at vi blot har justeret, ved at køre lidt rundt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team