Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 mar 2009, 14:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Hej drenge.

Jeg har en bil som kører med MS1 ms n extra og den lidt urolig i tomgang pga skarpe knaster.

Hvad er jeres erfarringer alpha-n. Er det bedre og hvad med benzin økonomi. Ham er ejer bilen går en del op i økonomi!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2009, 14:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kaas skrev:
Hej drenge.

Jeg har en bil som kører med MS1 ms n extra og den lidt urolig i tomgang pga skarpe knaster.

Hvad er jeres erfarringer alpha-n. Er det bedre og hvad med benzin økonomi. Ham er ejer bilen går en del op i økonomi!


Dvs du står med en "kundebil" med urolig tomgang + skarpe knaster og alpha-N, plus en økonomifikseret ejer?

Lyder som et tilfælde fra min signatur?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 15:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
:-) ja det havde jeg sku ikke engang set!

Men du har fuldstændig ret. Det er en bil som er bygget en del om på, og da jeg monterede ms på den havde den standarte knaster på og der kørte den perfekt. Så ville han havde de skapere knaster i efter nogle måneder, og dem har jeg nu monteret. Og så er det at tomgangen er blevet træls.
Så ville jeg prøve alpha-n for at se om det kunne hjælpe, men jeg ville lige høre jeres erfarringer med alpha-n først.

Den har/havde standart tænding på. Jeg har monteret en MSD blaster 2 spole på den og det lader til at have hjulpet lidt. Det modul der er på den nu er med smart dwell. Jeg vil prøve at monterer et dumt modul så jeg selv kan styre dwell. Men når jeg ændre fixed dwell til dwell control, så kører den sku stadig! Vil det sige at man kan bruge en smart modul som en dum modul?

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 17:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Kaas skrev:
:-) ja det havde jeg sku ikke engang set!

Men du har fuldstændig ret. Det er en bil som er bygget en del om på, og da jeg monterede ms på den havde den standarte knaster på og der kørte den perfekt. Så ville han havde de skapere knaster i efter nogle måneder, og dem har jeg nu monteret. Og så er det at tomgangen er blevet træls.
Så ville jeg prøve alpha-n for at se om det kunne hjælpe, men jeg ville lige høre jeres erfarringer med alpha-n først.

Den har/havde standart tænding på. Jeg har monteret en MSD blaster 2 spole på den og det lader til at have hjulpet lidt. Det modul der er på den nu er med smart dwell. Jeg vil prøve at monterer et dumt modul så jeg selv kan styre dwell. Men når jeg ændre fixed dwell til dwell control, så kører den sku stadig! Vil det sige at man kan bruge en smart modul som en dum modul?


Modulet er og bliver smart, men det er ikke det der giver problemer med tomgangen.
Medmindre modulet ikke passer til spolen

I gamle dage med karburatorer, og strømfordeler, så hævede vi tomgangs omdrejningerne.
Indtil skidet kunne gå rimeligt i tomgang.

Du har vel prøvet benzinfilter, og restriktor trikket i slangen til Mapsensoren ??

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 22:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Snakker vi turbo, Kaas? For så ville jeg være en smule påpasselig med alpha-N... Og ja, interessant med skarpe knaster og ønske om god økonomi! :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 23:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
morten. Jep jeg har monteret en 0.8 mm svejse dyse på vacuumslangen og kurven i mlv blev meget pænere. Jeg mangler dog at skifte benzinfilter, kan det virkelig have så meget at sige?
Grunden til jeg er blevet lidt mere varm på at forbedre tændingen er forbi jeg kan mærke en del forskel på den nye msd spole jeg har sat på den, det har allerede hjulpet en del. Og så vil jeg gerne kunne styre dwell selv. Jeg kunne dæleme også mærke forskel på min egen da jeg fik den di kassette til at virke som cop istedet for wasted spark, det virker rigtig godt.

Daniel. Ja det er en turbo, men der burde vel ikke at være bange for noget pga med alpha-n når der så kommer tryk så går den i speed density igen.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team