Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 feb 2009, 15:28 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38
Indlæg: 48
hey, nu har jeg fumlet rundt med mit mega squirt en hel dag. jeg kan bare ikke få gnist på det bæ.. :cry: :evil: :roll:

Motor Renault 1,8 16v F7P
Renix 44-2-2 (det den er født med)


når jeg slutter den orignale box til gnister den fint.. nogle forslag? er lidt noob til det her :)
er der noget jeg evt kan have glemt.. har ingen sug manifold på lige pt, fordi den er min kammi ved at ændre på :damn: kan der være fordi den ikke får noget map signal?? :ha:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2009, 16:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Map sensore er underordnet i startøjeblikket.
Det der er viktigt ser ms omgrejnings signalet, således at den kan sende signaler videre til tændspolen???


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2009, 16:40 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38
Indlæg: 48
Jeg har omdrejnings signal på, den viser omkring 70 omdrejninger pr. minut. Kan det passe ??

Men det hopper og danser lidt :damn: .

Er helt lost med hensyn til indstillingerne af:
Ignition input capture.
Spark output
Spark A output

Ved ikke helt om tændspolen er er stel eller plusstyret?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2009, 17:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
CoooL skrev:
Jeg har omdrejnings signal på, den viser omkring 70 omdrejninger pr. minut. Kan det passe ??

Men det hopper og danser lidt :damn: .

Er helt lost med hensyn til indstillingerne af:
Ignition input capture.
Spark output
Spark A output

Ved ikke helt om tændspolen er er stel eller plusstyret?


Prøv at tænke dig lidt om. Træk evt et tændrør ud og tørn motoren. Hvis du har ret i at den tørner 70rpm, så kan du faktisk tælle RPM....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2009, 17:42 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38
Indlæg: 48
Der er ingen rør i den, de ligger løse på ventil dæksel for at checke... (for ikke at belaste starteren samme tid)

så vidt mine sanser siger så tørner den nærmere 2-300 omdr/min

kan jeg evt have futtet noget af i ms'en?

kan jeg evt. teste det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2009, 18:09 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38
Indlæg: 48
er garanteret mig der har været en snot skovl et sted :tooth:


Top
 Profil  
 
 Titel: en log fil
Indlæg: 14 feb 2009, 19:24 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38
Indlæg: 48
her er der en lille log af hvad den får ind af rpm osv.. :coffee:


Vedhæftede filer:
datalog200902141856.xls [78.23 KiB]
Downloadet 368 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2009, 15:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
kan du ikke ligge din msq fil herind


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2009, 14:46 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38
Indlæg: 48
så har jeg rodet lidt vidre... nu er der ordentligt tac signal, men stadig ingen gnist, problemet var den originale føler den sad for langt fra hjulet til ms kunne mærke det.. nu står den klippe stabil på 276 omdr/min når jeg tørner motoren.

men stadig ingen gnist. :( :damn:

har snart rodet med alt.. :(:( smider lige min msq fil her ind senere idag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2009, 22:46 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38
Indlæg: 48
efter en masse møg og besvær kom der endelig gnist på.. krævede bare en "rigtig" tændspole, istedet for det gøgl renault sætter på bilerne nu til dags :P den fik en god gammel dags bosh spole og wup så var der gnist på hende..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team