Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 21:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg er lidt tabt...

Hva er i grunden forskellen på MS1, MS2, MS extra nogle med "efternavnet" V2 eller V3 osv... og kan man tilkøbe diverse tillægs elektronik såsom TFI (noget hall sensor elektronik) til dem alle??

Jeg har prøvet at læse/kigge på de "store" MS sider.. men jeg syntes ikke det er videre ligetil at læse om.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
MS1 = gammel cpu
MS2 = ny cpu (daugther board)
V1, V2, V3, V3.54 er printkort versioner.
extra = en anden type software en den originale.

Nogle burde lave en list over alle MS udtryk på dansk og lægge den som stiky, bare fordi der er mange der mister modet, når ikke de kan finde rundt i de forskellige modeller..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
den har været oppe og vende før altså debatten om manualen.

konklusionen var hvis at hvis man virkelig brænder for at rode med megasquirt må man også bruge den nødvendige tid på baggrundsviden (online ordbøger klarer de fleste translationer) de umulige spørgsmål klarer alle "de kloge" på powerforum.

:gnaek:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

grydesvamp skrev:
den har været oppe og vende før altså debatten om manualen.

konklusionen var hvis at hvis man virkelig brænder for at rode med megasquirt må man også bruge den nødvendige tid på baggrundsviden (online ordbøger klarer de fleste translationer) de umulige spørgsmål klarer alle "de kloge" på powerforum.

:gnaek:

Enig .. men jeg kan forklare det endnu kortere ..... RTFM :reading:

Moderator

Jandk skrev:
Jeg er lidt tabt...

Hva er i grunden forskellen på MS1, MS2, MS extra nogle med "efternavnet" V2 eller V3 osv... og kan man tilkøbe diverse tillægs elektronik såsom TFI (noget hall sensor elektronik) til dem alle??

Jeg har prøvet at læse/kigge på de "store" MS sider.. men jeg syntes ikke det er videre ligetil at læse om.

Hvis du starter ud med den Ms der kan det du skal bruge senere, så kan du jo meget bekvemt glemme alt om diverse tillægs boards, etc.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

ja.. i har jo alle ret. Og korrekt at man kan sq nemt miste modet med alle de udtryk :mrgreen:

Titel:
Moderator

Jandk skrev:
ja.. i har jo alle ret. Og korrekt at man kan sq nemt miste modet med alle de udtryk :mrgreen:

Du spiser for meget kage af gangen.

Når min datter får kig på en kage der smager godt, så vil hun også spise så meget på een gang at det truer med at kvæle hende.

Spiser du kage i hel bradepande af gangen, så bliver du enten kvalt eller også smager kagen ikke ret godt, og du får ondt i mavsen. Loose-loose

Hvis du nu spiser lidt mindre kage, starter et sted du kan overskue, feks kun et hjørnestykke, og i takt med du bliver mere sulten spiser mere kage eet stykke af gangen, så skal du nok blive tilfreds, endda flere gange over tid. Win-Win

I takt med at min datter bliver ældre er hun ved at se fidusen i at spise kagen over lidt tid, og ikke mosle hele mollevitten ned i skakten på een gang, og det er meget sjovere at spise kagen når man ikke kløjs i den.

:coffee:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
hahaha ja rigtigt nok.

Det jeg hentyde til, var mere en indholdsfortegnelse eller en lille start guide så man ved hvad extra, Vxx, MSxx.

Hvis man skal blive dygtig til at køre bil, er det vigtigt at nogle fortæller hvor benzinen skal hældes på først, før man kan gå i gang med at udforske...

Titel:
Moderator

johan o r skrev:
hahaha ja rigtigt nok.

Det jeg hentyde til, var mere en indholdsfortegnelse eller en lille start guide så man ved hvad extra, Vxx, MSxx.

Hvis man skal blive dygtig til at køre bil, er det vigtigt at nogle fortæller hvor benzinen skal hældes på først, før man kan gå i gang med at udforske...

Start med at købe bensin ved en anderkendt stander hvor de ved hvad de sælger. :coffee: Så kan du altid hælde den på tanken senere.

Citat slut.

Titel:
Medlem

*LOL* kæmpe sjov forklaring, og sikkert sand nok :tooth:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time