Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg
Hej drenge

køre med en 4agze motor og ca 1 bars tryk, problemer er at når jeg lader bilen stå i tomgang og jeg lige dapper på speederen hoster den lidt men derefter går den fint, den haldter kun når det er fra tomgang og den lige "Skal igang" dog kun i frigear, det er ca imellem 1000-2000 rpm, når jeg så går ind i dwell settings stod den på 2.0ms i "Running Dwell" hvis jeg satte den til 4.5ms stoppede det (dog belaster det sluttrinet) har sat en Msd tændspole på som skulle have en hurtigere opladningstid dog har det ikke hjulpet....nogle der kan hjælpe?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig har dwell en del at sige, men jeg syntes du skal sætte det til standarte tal!

FX:
Cranking = 6.0
Running = 4.0
Minimum = 0.5

Men det er ikke sikkert det er der dit problem er, det kan være mange ting. Fx. hvis dyserne ikke peger ordenligt ned imod topstykket, eller dyserne ikke er sat rigtig osv.
Hvis det hele er som det skal være, så vil jeg kigge på Acceleration settings. Jeg kører selv med rpm based accel!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kan kun finde frem til at problemet må være der...da jeg kan få den til at stoppe med det ved at lave ladetiden på mere end 4.5ms ...? men det er da alt for meget er det ik?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg tror jeg ville lade den blive på 4.5 mS hvis det virker der .. der er selfølig en riciko for at du brænder din spole .. men jeg syntes ikke det lyder alarmerende højt...

Hvad der din batteri/ladespænding når motoren får lov og arbejde ?

Der er en mulighed for at beregne ca hvor din Dwell ladetid skal ligge .. men det kræver at du finder din spoles induktans (l) .. den måles i mH (Henry) og det er ikke lige til uden et LCR meter eller en Frekvens generator og et oscilloskop

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Puha....har kun adgang til et scoop....så det bliver ikke nemt...

dog når den står på 4.5ms vil den ikke arbejde over 5000 rpm... men det er noget underligt noget, for smed den Mds Spole på, og modstanden i den er 1000ohm så den er jo forhåndsvis hurtig og 3.0ms og der kørte den fint og kunne gå over 5000 rpm, men den "Hakker" stadig når den får lidt gas...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hp Ae86 skrev:
Puha....har kun adgang til et scoop....så det bliver ikke nemt...

dog når den står på 4.5ms vil den ikke arbejde over 5000 rpm... men det er noget underligt noget, for smed den Mds Spole på, og modstanden i den er 1000ohm så den er jo forhåndsvis hurtig og 3.0ms og der kørte den fint og kunne gå over 5000 rpm, men den "Hakker" stadig når den får lidt gas...

Forstået rigtigt så skriver du Msd spolen løser tændings problemet med at kommer over 5000 rpm ..
og at du stadigt har accelerations problemer .. det tyder på at du skal se på Acceleration settings som Kaas er inde på

Det kunne også være på tide at lave et par log filer og smide dem op sammen med din konfiguration/opsætning

Titel:
Moderator

Vild gæt: RPM spikes eller spikes på forsyningsspænding.

Kun et log kan hjælpe.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

vil prøve at lave et log snarest, men det er ikke under acceleration den hakker....det er når den er ude af gear og jeg bare gasser den op fra tomgang

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Få lavet den log ...

Det kan være mange ting.. selv et dårligt spjæld potmeter med et "hak" i

Du skriver når du gasser op i frigear .. er det hvor du stille og roligt progressivt åbner gasspjældet .. eller er det når du holder og dapper på speederen ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

når jeg dapper på speederen...og det er kun lige når den skal til at hæve omdrejningerne...altså mellem 1000 og 2000 ca... men laver lige et log

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time