Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Er det en fordel eller ej med en dansk MS manual?
Den engelske manual er at foretrække, da alt andet alligevel er på engelsk. 29%  29%  [ 10 ]
En dansk manual ville være et godt værktøj, og gøre det nemmere at komme igang og arbejde med MS 69%  69%  [ 24 ]
Jeg er ligeglad om den er på dansk eller engelsk 3%  3%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 35
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Når man ser de spørgsmål der bliver stille til MS, synes jeg ofte at de har kunnet besvares med "Manual ikke læst"

Derfor ville jeg høre om der er stemning for at der bliver lavet en manual på dansk? Dvs. man oversætte den original til dansk.

Kunne man undgå nogle fejl og uheldige oplevelser på denne måde?

Ulempen er at næsten alt anden info om MS er på engelsk, så er det bedre at holde det hele i engelsk?

Det er et stort/kedeligt arbejde at oversætte en manual, derfor skal det helst være en ubetinget fordel, ellers er det for stort et arbejde?

Tror I der ville være flere som ville få mod på MS, hvis der var en manual på dansk?

Hvad er jeres holdning til dette?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: ..
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
fortrækker den engelske, den er jo udarbejdet af producenten , og der er ingen evt fejloversættelser med mindre man selv misforstår den :)

S3 Optimeret

Titel:
Senior Medlem

Jeg bruger ikke ms endnu, men du kunne være et rigtigt godt værktøj for mit ved kommende da jeg ikke er 100% på alle engelske udtryk..... :reading:

Titel:
Moderator

Meget farligt med dansk manual. Selv i den engelske er der visse "forståelsesfejl" og oversætter man det, så bliver det ihvertfald ikke nemmere. Så hellere beholde den engelske.

Har set eksempler på folk der ikke forstod en pind engelsk, og havde meget svært ved at stave sætte sig med en ordbog, og lidt support nu og da, og alligevel få et fedt projekt ud og køre, OG kunne sige de selv havde trukket læsset.

Nemme ting er ikke fede ting.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: Re: ..
Mester Medlem

BANDIT skrev:
fortrækker den engelske, den er jo udarbejdet af producenten , og der er ingen evt fejloversættelser med mindre man selv misforstår den :)
hvad er det for en producent?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
Jeg synes selv at jeg forstår engelsk på et rimeligt niveau, men må sige at det ville være meget lettere hvis man ikke skulle døje med alle de tekniske betegnelser på engelsk i første omgang. Måske der bare skal laves en lyn-indledning, altså forklaring af opsætning af diverse parametre i megatune osv.
Jeg startede selv med at læse den engelske før jeg gik igang, og fik da også bilen ud og køre med lidt hjælp, så det kan da lade sig gøre, men ville være noget lettere med en dansk indledning.

Titel:
Moderator

Det nemmeste var at lave en DVD serie på dansk, med step-by-step MS converteringer af alle mulige biler.

:popcorn:

Fagudtrykkene slipper i ganske enkelt ikke for. Læs en Haynes manual. Den er også fyldt med fagudtryk.

Man kunne da vælge at kalde Dwell for Spolernes opladningstid, eller gå fuldstændigt old-school og kalde det for kamvinkel.....

Hvis nogen vil vide mere, så er det let at slå Dwell op. Knapt så interessant at slå opladetid, eller kamvinkel op.....

Hvis man ikke har viljen til at undersøge hvad Dwell feks er(som nok er een af de mere besværlige), så vil jeg da stille spørgsmål om man forstår motorteknik nok til at kunne bygge det på uden lærepenge, eller en indsats.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Senest rettet af HenrikGM 08 jan 2009, 21:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Det nemmeste var at lave en DVD serie på dansk, med step-by-step MS converteringer af alle mulige biler.

:popcorn:

Ja der er jo nogle der er nemmere end andre...
Faktisk bare tage orginal ECU ud, og stikke ms i :tooth:

Men kunne jo være ret smart hvis folk tog lidt billeder og skrev lidt ned, imens de konverterede til MS...

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
lqs skrev:
BANDIT skrev:

Der må vel næsten være en der har lavet den i sin tid.

S3 Optimeret

Mester Medlem

BANDIT skrev:
lqs skrev:
BANDIT skrev:

Der må vel næsten være en der har lavet den i sin tid.
jaså.... og der er så ikke noget der ændret/forbedret eller lignende siden? lige som der heller ikke er forskel på de forskellige udgaver.... se lige her er vi nok fremme ved både styrken og snupletrådene omkring MS. gad vide hvor mange der egentlig hver uge, prøver at kontakte HENRIK ang hjælp til en MS de har skaffet et eller andet sted. uden manual eller uden livliner... MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time