Det er fordi jeg har modtaget nogle MSQ filer fra nogle andre gutter der også kører med MS på deres luftkølede.
Så for at se hvordan deres tændingsmap, afr, crank-tabel osv står.
Så man vidste om man var på rette kurs.
Man kan jo ikke sammenligne crank-tabelér. Tænding og afr burde minde lidt om hinanden til opstart.
Hvorledes kan man se om ens tændkabler er støjdæmpet?
Jeg har problemer med ustabil tænding.
Det viser sig ved at min lambda svinger meget under stabil kørsel.
Det lyder som om jeg lige skal have styr på mine tændkabler, og finde ud af om de er den rette type. Og så finde den rette crimp-tang. Jeg har da diverse press-tænger op til 50mm2, men da ikke lige den type, men den må kunne findes.
Så det som jeg vil forsøge er:
Skærmet kabler til Hall, og tps
Sørge for at mine tændkabler er i orden
Skifte mine tændrør til resistor-plugs.
Mit tændingsmodul og spole sidder meget tæt på hinanden. Jeg har fået at vide at det var bedst.
Jeg har læst i MS manualen at nogle montere en 20uf kondensator på spolen. Dette har jeg ikke gjort. Nogle der har erfaringer med det? Hvad hjælper det egentlig?
Men en ting er da 100% sikker. Jeg holder mig langt fra COP.
Tak for hjælpen Henrik