Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 22:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 dec 2008, 21:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 dec 2008, 19:57
Indlæg: 19
Hjælp til spark settings.

Hej folks. Har endelig fået startet min corolla op med ms..så nu har jeg et lille spørgsmål når jeg indstiller tændingen i spark settings….
jeg slør fra(-) i fixed angle(-10=use map)(deg).
og stiller tændingen cirka 8G med tændingspistol.og så slår(-) til fixed angle(-10=use map)(deg) til igen så den kører efter tabellen hopper tændingen meget over på ATDC. Modsat vej vil jeg mene så vidt jeg kan læse mig til..skal den tænde BTCD.?
Spark tabel 12x12. har jeg fået af en med samme bil til og starte op med…
De første tal i tabel ligger på 7.
håber der er nogle der kan hjælpe. :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2008, 22:38 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2006, 19:10
Indlæg: 32
Geografisk sted: Jelling
Vil lige starte med at sige at jeg også er ny inden for det her.
Men bøvlede lidt med det samme. og lyder til at din strømfordeler. og trigger angle. ikke er sat rigtigt op. var midt problem den gang..

_________________
Done that....
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=363873


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 18 dec 2008, 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
Prøv og smide din msq herind, sammen med en fortælling omkring din motor opsætning (tand antal, placering osv)

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2008, 15:22 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 dec 2008, 19:57
Indlæg: 19
Hej.
kører med giver i topstykke 24 tands hjul.12 og 24 tand mangler.
tænding til wheeldecoder og tænding til toyota DLI.
Wheeldecoder til 12-1 og trig pos A til 10 og trig A return 11 og trig pos B 4 og B return 5. motor 4agze.med turbo.
er lidt i tvivl med msq. med og hente den.
c drev-megasquirt-car1-mtcfg-settings.ini.
men kan ikke sende ini fil.
hvad skal jeg gøre...?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2008, 18:07 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2006, 19:10
Indlæg: 32
Geografisk sted: Jelling
I megatune under filer.. tryk save. den fil du gemmer uploader du det er msq filen

_________________
Done that....
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=363873


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2008, 22:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 dec 2008, 19:57
Indlæg: 19
okay megatune fil så forstår jeg.. :P
prøver og se om jeg kan sende den rigtigt.skal lave den om for skriver
at The Extension msq is not allowed.....


Vedhæftede filer:
megasquirt200812192219.ace [1.67 KiB]
Downloadet 362 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2008, 20:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Først og fremest skal du nok sætte
"spark output invertet" til "no"
Ellers kan det give en meget ustabil tænding med eksterne moduler.

Dernæst skal du vælge om du vil køre timebased eller trigger return.
Timbased som du har nu, må ikke have tal i return boksene.

Og så tændings tabellen :shock:

Først og fremmest skal omdrejnings skalaen være stigende, hvilket din ikke er.
Og de 4 første kolonner, ser ud som det er tal trukket fra et bingo spil.
Mit gæt er at du har omkring 1 grad fød. ved varm motor i tomgang.
Men det kan hoppe meget hvis man kigger i tabellen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2008, 20:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Prøv eventuelt at kikke her :
http://www.diyautotune.com/tech_articles/how_to_megasquirt_your_mki_toyota_mr2.htm
http://www.diyautotune.com/tech_articles/jamesl/jamesl_mr2_megasquirt_122.htm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2008, 10:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvorfor tager du ikke udgangspunkt i default opsætning?

Det er ganskevist et kompromis, men meget safe, og kan få næsten hvadsomhelst til at køre. fra 1cyl plæneklipper over M3turbo til V12.

Når det så kører er forudsætningerne for at pille meget bedre.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2008, 13:12 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 dec 2008, 19:57
Indlæg: 19
super mange tak. for de goe råd ved ikke hvad jeg skulle ha gjort:lol:.. så nu har jeg en del og kan kigge på her i juleferien. og jul..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team