Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2008, 21:31 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2006, 19:10
Indlæg: 32
Geografisk sted: Jelling
Hej Bruger.

Som overskriften siger har jeg lidt problemer med tændings banken.
Motoren er :
Polo 1,3 nz med eftermonteret turbo.
med ms 2,2 extra fra turbomotor.
Lc1 Lamdasonde
Køre med max tryk pt. på 0,2. (sener 0,6 når det kommer til at virke)
Og max forstilling på 47 grader.

Har lavet et tændings map i det configurator som findes her på siden.
Mærkes til at motoren køre fint. ind til man køre med fuld gas i 3 - 4 gear og rammer 3500 - 4000 omdr. med fuld tryk så begynder den at klire.
Har prøvet at ændre lidt op og ned på tændingen men synes ikke rigtigt det hjælper. Hvad gør jeg lige forkert. ??

ps.
Evt nogen omkring vejle der kan hjælpe bare lidt !

På forhånd tak.

Brian.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2008, 22:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Kan du ikke lige prøve at smide dit tændingsmap op?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2008, 22:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Hmm - kan jo være mange ting .... For den noget benzin?
Hvad ligger afr på ved wot?

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2008, 23:58 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2006, 19:10
Indlæg: 32
Geografisk sted: Jelling
Afr tallet wot er ca. 12,5.
og under 100 kpa linjen ligger den på ca 14,0 det område jeg kan kører i uden at lave tryk.
Oploader lige min tændings map i morgen.
Har studeret lidt på nettet og tror at den tænder for tidligt under tryk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2008, 09:22 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2006, 19:10
Indlæg: 32
Geografisk sted: Jelling
Min tændings map.


Vedhæftede filer:
spark (Medium).JPG
spark (Medium).JPG [ 89.04 KiB | Vist 3732 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2008, 11:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Efter min bedste overbevisning har du ALT for meget advancering på tændingsdelen - jeg ville undersøge tabellen nøje og justere den måske endda 10 grader ned...!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2008, 12:18 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2006, 19:10
Indlæg: 32
Geografisk sted: Jelling
Daniel:
Er der en nem måde at sænke hele tabellen 10 grader ?`
Skal lige nævnes at det er første gang jeg roder med megasquirt.
Så ved ikke helt så meget om det i nu.. men kommer vel med tiden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2008, 20:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej.
Bare lettere at taste ind, jeg ville ændre tændings-tabellen over 100kpa med 5 grader først, over 2000rpm og så arbejde mig nedad.
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2008, 22:09 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2006, 19:10
Indlæg: 32
Geografisk sted: Jelling
Daniel:
Okay vil jeg prøve..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team