Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Efter at have loddet ms V2.2 delene sammen og loddet flybackboard printet så står der at man skal "læse" en 2.98 eller højere ind..
Kan skitte lige finde ud af hvordan man gør dette - ALT hvad man har været igennem med hensyn til at lodde, har virkeligt været skridt for skridt, og man "skulle" igennem div "test" for at komme videre.
Det har virkeligt været læs og forstå på mit bruger plan - så det næste trin kunne da umugligt være noget problem :shock: men det var det...
Har hentet :http://megasquirt.sourceforge.net/extra/ og trykket på download latest og her står jeg så :?

Er der andre amatør nisser som mig som er løbet panden mod muren OG som kan give mig en rimelig brugsforviring på DANSK så vil det da båre vær daili

ps jeg behøver ikke have det helt ned til aller mindste detalje - kan finde ud af "tage 9 polet ledning og tilslut med din pc og ... " osv :wink:

TAK

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Spørgsmålet er om du overhovedet har brug for at loade ny kode i processoren, der er nemlig V3.00(seneste B&G kode version) installeret når du køber den...

Hvad skal din MS bruges til? fuel only eller også tænding?

Hvis den skal køre med tænding, skal du have fat i MSnS koden.
Den sidste "stabile" er vistnok 029q, se her: http://www.msefi.com/forums/viewtopic.php?t=6086

Titel:
Senior Medlem

Takker - ja jeg vil gerne have benz og gnist regulering :wink:
Har taget megatune 2.25 ned og 029Q...
Skal jeg have strøm på stim board når den skal flyttes over - nogle jumper der sættes til - nogle der skal fjernes ?

Kan være jeg skal have den store ordbog igang :roll: og så bare forsøge sig frem... :idea:

Titel:
Mester Medlem

Der skal strøm på stimbordet ja - Ellers har du jo heller ingen strøm på din boks!

Du skal ikke bruge jumperen. Det er ikke længere nædvendigt. Det er noget man skulle i de tidlige dage.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

vag mekaniker skrev:
Takker - ja jeg vil gerne have benz og gnist regulering :wink:
Har taget megatune 2.25 ned og 029Q...
Skal jeg have strøm på stim board når den skal flyttes over - nogle jumper der sættes til - nogle der skal fjernes ?

Kan være jeg skal have den store ordbog igang :roll: og så bare forsøge sig frem... :idea:

I den zip fil du har hentet MENER jeg der står skridt for skridt hvordan man gør - Men jeg er også i tvivl hver gang stadig væk... Jeg gør det ikke tit nok til at det ligger på rygræden.

V/h Chr

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Havneren skrev:
Der skal strøm på stimbordet ja - Ellers har du jo heller ingen strøm på din boks!

Du skal ikke bruge jumperen. Det er ikke længere nædvendigt. Det er noget man skulle i de tidlige dage.

V/h Chr

jeg mener nu faktisk man skal bruge jumper fra std kode til msns, men derefter er det ikke nødvendigt... er jeg helt forkert på den?

Titel:
Mester Medlem

Hummm... Se nu der!!!! Nu bliver jeg jo alligevel i tvivl. Jeg tror faktisk du har ret - Det giver i hvert fald god mening!

Det er simpelt hen for lidt jeg har rodet lige i det der - Jeg må sku nok hellere blande mig uden om. Min hukommelse svigter mig i hvert fald.

Hver eneste gang jeg selv skal bliver jeg ALTID i tvivl.

V/h Chr

Titel:
Senior Medlem

Jeps så virker den - og den skulle have en jumper, men det er kun når det er første gang man vil ligge en ny kode ind at det er nødvendigt - men hvor tit er det lige man gør det :roll:

Skulle den så være klar til at køre med flyback board mon ??

Men er du da gal man der er (rigtigt) mange ting man kan med den nye kode .... Jeg for godt nok ikke brug for dem alle - men va, de var med til samme pris :wink:

Tak for hjælpen gutter :D

Titel:

Hej jeg skal også til at køre med den motorstyring men hvordan få man den til at styre tænding også. Kan i beskriver det i detaljer det kan være stort hjælp tak.

Titel:
Moderator

vag mekaniker skrev:
Men er du da gal man der er (rigtigt) mange ting man kan med den nye kode .... Jeg for godt nok ikke brug for dem alle - men va, de var med til samme pris :wink:

Problemet kan være at coden bliver lidt mere "hardcore" og knapt så begyndervenlig. Men man kan hvad man vil, hvis man vil.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time