Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 maj 2008, 18:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
hvordan får jeg min autometer omdr tæller til at virke med et signal fra ms gerne detaljeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: omdr tæller
Indlæg: 22 maj 2008, 20:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
den skal self bruge stel signal



boksen er fra henrik gm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 20:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det er dæleme nemt.

Hvilken version har du?

Jeg har lavet det nogle gange efterhånden på MS1 2.2. Det jeg har gjort er som følgende:

1) Fjern den midterste lys diode (D18)
2) Fjern den 1 k.ohm base modstand (R26)
3) Lod en ny 1 k.ohm modstand på ventre side af hvor R26 sad, og den anden ende til X2 på den store IC
4) Lod en 1 k.ohm imellem pin 28 og 36 (på bagsiden)
5) Lod en ledning imellem minus benet på hvor D18 sad, og lod den anden ende på den modstand som sidder imellem pin 28 og 36. Ledningen skal være imellem selve modstanden og pin 36. (på bagsiden)

Og så andre megatune til tacho output.

Pin 36 (brun ledning) skal ind i din omdr tæller signal.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel: ok
Indlæg: 22 maj 2008, 21:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
ok det var ikke bare lige



tror bare jeg glemmer det kan jeg tage den på tændspolen????


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 21:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.

Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 21:38 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2007, 21:29
Indlæg: 28
Kaas skrev:
Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.

Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?


Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print

_________________
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2008, 22:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kaas skrev:
Det er dæleme nemt.

Hvilken version har du?

Jeg har lavet det nogle gange efterhånden på MS1 2.2. Det jeg har gjort er som følgende:

1) Fjern den midterste lys diode (D18)
2) Fjern den 1 k.ohm base modstand (R26)
3) Lod en ny 1 k.ohm modstand på ventre side af hvor R26 sad, og den anden ende til X2 på den store IC
4) Lod en 1 k.ohm imellem pin 28 og 36 (på bagsiden)
5) Lod en ledning imellem minus benet på hvor D18 sad, og lod den anden ende på den modstand som sidder imellem pin 28 og 36. Ledningen skal være imellem selve modstanden og pin 36. (på bagsiden)

Og så andre megatune til tacho output.

Pin 36 (brun ledning) skal ind i din omdr tæller signal.


Lasse;
Se dit diagram.(det her er nemligt nemmere!!)
Pin9 er tacho out. Du har den allerede, det hele er onboard på dit print.....;-)
Autometeren kan muligvist have behov for en pullup til 12v.(modelafhængigt) I så fald forbinder du en modstand (1kohm)mellem autometerens indgang og 12volt forsyning.

Se evt her hvis du har fået det smidt væk: http://www.boost-it.dk/default.asp?page=2

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2008, 07:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Spar-mig skrev:
Kaas skrev:
Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.

Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?


Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print


Jo da, bare det er MS1 2.2, jeg har ikke rodet med de nyere endnu.

Henrik har dog meget mere erfaring med alle modeller.

Hvad havde du da ellers i tankerne?

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2008, 18:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2007, 21:29
Indlæg: 28
Kaas skrev:
Spar-mig skrev:
Kaas skrev:
Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.

Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?


Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print


Jo da, bare det er MS1 2.2, jeg har ikke rodet med de nyere endnu.

Henrik har dog meget mere erfaring med alle modeller.

Hvad havde du da ellers i tankerne?


PM sendt

_________________
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2008, 21:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hej Lasse

Fik du det til at virke?

Står nemlig selv og mangler omdr.signal til mit autometerur. Så ville bare lige høre om det var en succes med den 1kohm?

Jakob


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team