Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 jul 2008, 22:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
Hej enu engang drenge og piger

har fået motoren ud og køre og det hele...men giver jeg for meget gas, så cutter den bare.... tror det har noget med det Flood-clear at gøre....mener den begynder at lyse når jeg trykker speederen helt i bund, hvad kan det være?


Hilsen

Den meget fortvivlede Hp

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 06:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
Desuden har den svært ved at gå i tomgang af og til....feks når man bare trykker koblingen ned, så går den tit bare ud dog kan man være heldig at den bliver igang

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 08:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Har du kalibreret TPS-sensoren? Den burde ikke kunne gå i flood-clear mens bilen kører... Eventuelt har du sat en trykvagt på?
Tag en log mens det sker, så kan man meget lettere se det...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 11:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
Trykvagt ??? er rimilig ny til ms så ved ikke hvordan jeg laver en log....?? kan du eventuet fortælle mig hvordan jeg gør det?

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 11:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
by the way min TPS går ikke over 81% selv om at jeg kalibere den...?

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 16:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
Min Fejl Drenge.... det var en falsk alarm... :S nu virker det efter jeg rettede min fejl 40....

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 17:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Gider du fortælle os om din fejl40 så vi andre ikke behøver begå den samme fejl/kan rette en fejl magen til :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 19:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
Puha....ja det kan jeg da enlig godt.... :S monteringen gik lige stærkt nok...såååå øh havde monteret slangen til mapsensoren efter gasspjældet... og ikke efter kompressoren :S pinligt

dog trækker den stadig ikke helt optimalt, man skal holde gassen på en 70-80 % før den rykker ortenligt...dog syntes jeg overhovedet ikke den rykker nok...og når jeg giver den fuld gas så dør den lidt ud....men tror lidt på at det er remmen der glider på kompressoren :(

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 23:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Hmm.
I mine øjne er det ligemeget hvad der er af tryk i kompressoren, det er da meget mere interessant at vide hvad der sker efter gasspjældet.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 23:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
Runesm .. jeg kan ikke rigtigt lure om du er klar over det .. men på 4agze motorene sidder gasspjældet før kompressoren, derfor kan det lyde lidt underligt det som AE86 skriver.

men det lyder som noget Accel enrichment der bliver aktiveret.. husk nu det ikke er det optimale at bare jogge klampen i bund hvis bilen ikke er mappet bare nogenlunde ind .. prøv eventuelt at lave en datalog og lig der herinde .. der er snart menge der er rigtigt dygtige til at analysere og fejlfinde på den måde.

MVH Claus

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team