Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 jun 2008, 17:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Jo, er nu kommet så langt at jrg skal have bilenstartet for første gang.
Blod sved og tåre er lagt i dette projekt, og troede det værste var ved at tage en ende.

Nå, men jeg har gnist i alle rør, og den får benzin.
Men jeg har en del fejltænding. og når den er igang. går den på 2 cylindere.
Skal ha lavet et opstarts map, så en mere kompetent person kan køre bilen ind da jeg ikke har lyst til at ekspermentere med dette på andre end mine egne biler ..

Har prøvet frem med denne fil som jeg lige attacher med posten her.
Ser den helt tosset ud til en 20vt med COP ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2008, 18:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Efter langs tids søgen, på megamanual.com uden held.

Faldt jeg pludselig over msextra.com/manuals.
Og der stod netop løsningen, på noget jeg et stykke tid har spekuleret på, nemlig tændings rækkefølgen. Som bilen stod tændte den 1234, og efter lidt bytten rundt. Køre den Nu 1342 og nu spinner den :up:

Nå men hvordan har i justeret jeres COP tænding ?
Jeg har prøvet at smide tændings pistolen på ledninger der går til cylinder 1, og jeg få nogle glimt i den.
Er det "stedet" man skal hente signalet ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2008, 19:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jeg kan tage signalet fra ledningen som går til cylinder 1. Og den viser fint hvad den skal. Du kan evt med en anden tændingspistol, eller prøv at sætte den ved ledningen helt nede ved boksen, selvom jeg tror nu ikke det har så meget at sige.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2008, 17:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Jeg kan ikke tage signalet på ledningerne fra boksen, men har dog fundet ud af at jeg kan ligge klemmen løst oven på spolen. Og derved opfange signalet :)

Det var lækkert at få den igang.
Men lige nu bøvler jeg meget med at få den til at tage Omdr. den skyder meget let i tomgang, med jævne intervaller. Og holder man lidt gas på laver motoren små udsættere.

Har tjekket stel igennem og kan ikke finde fejl der.
Så prøver lige at smide en log fil, og håber at der ville være en der kunne se noget galt i den.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2008, 18:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Kan det passe du ikke har noget lambda signal?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2008, 18:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Ja, den blev rykket fra lige ulminbart inden, da der var større forstyrrelser i både A/Furet og på lamda indgangen i boksen. Værdierne svingede nogenlunde i takt med udsætterne.
Har ellers sørget for at give mit innovate kit, henholdsvis en effekt bærrende stel og et signal stel.
Så rykkede inovaten fra i håb, om at det måske var den der gav noget støj i boksen, men det hjalp ikke..
Den tager stadig kun maks 3000 omdr med en del ujævl gang


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 05:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kunne være sjovt at se din tændings tabel.
Da den laver nogle gevaldige hop, uden grund.
Og tallene stemmer ikke med den oprindelige tabel du har lagt ind.

omdrejnings indelingen ser også mystisk ud. 100rpm. spring fra 6000 til 6400 .
Hvorfor det :?:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 15:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Det med rpm 100 ved jeg ikke helt, da bilen maks kan tage 3000 omdr .

Men jeg har nu lavet 2 RAR filer, hver med en mappe med et program med tilhørende logfil, som jeg har haft motoren igang på.
Så skulle det passe sammen.
mvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 16:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det eneste der lige falder i øjnene.
Er at du næsten kører med samme maks tænding som min gamle, 2,3l 8v motor.
Og det lyder umiddelbart forkert til en moderne motor.
Næste punkt er tilslut WB sensoren igen, da den helt naturligt vil vise mager blanding når motoren har udsættere.

Men prøv at lade MLV kører en analyse af din ve tabel, sænk tændingen
Og først og fremmest monter wb sensoren igen.

Umiddelbart er der ikke nogen indikationer, udover tændings tidspunktet.
Din Kpa. kolonne på tændingen ser mystisk ud, Hvorfor så mange rækker i trykområdet?
Men her er en gammel tabel fra min brug den ej!!!!
Det er kun til sammenligning.
Billede

Lidt læsning her kan give nogle ideer.
http://www.powerpage.dk/

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 19:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Okay jeg prøver lige til med det.
Syntes bare motoren burde at kunne tage mere end 2 - 3000 omdr selv med den tabel der.
Som det ser ud nu lyder det som om den har launchcontrol slået til når den får bare lidt gas..

Mvh


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team