Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: COP problemer
Indlæg: 17 jun 2008, 15:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2008, 16:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
syncroGT skrev:
Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.


Lugter af opsætningsproblem.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2008, 16:50 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
HenrikGM skrev:
syncroGT skrev:
Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.


Lugter af opsætningsproblem.

Syntes mere det lugter af uforbrændt benzin :D

Min opsætning er som følgene

120 tænder -2
2trigger on, falling (like IRQ)

trigger a 6
trigger return 0
trigger b 36
trigger return 0
trigger c 66
trigger return 0
trigger d 96
trigger 0

den er så sat til time based.
knast signalet falder på de første 180 grader< knasten grader.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 19:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ladetid?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 19:21 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
HenrikGM skrev:
ladetid?


3 ved cranking
og 2.6 når motoren køre.
vis jeg bytter om på spolerne, så gnister den stadig kun i a, og b.
så tror ikke det er lade tiden.
og vis jeg laver om, så jeg køre trigger, og trigger return.
så kan jeg få liv i alle spolerne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2008, 15:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Nu har jeg lagt en ny msq fil over i MS.
filen har jeg fået af en, der køre med samme motor som mig.
Så nu kan det da ikke være på grund af fejl på min trigger opsætning.
Men der er stadig kun gang i tændrør A og B.
Kan fejlet være grundet et ikke ordenlig knast signal...?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team