Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 jun 2008, 18:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Hey, her i dag på vej hjem fra arbejde begyndte min motor og sætte ud ved svag gas givning og mellem gas. Det er en toyota 4age 20v med megasquirt. Det har jo godt nok regnet vildt i dag, men syntes sgu det skulle være underligt hvis det skulle spille ind(vand i stik eller noget)
Men tænkte på jeg et par gange har set folk lave sådan nogle log filer, er det noget man kan bruge til fejlfinding? Og evt hvordan laver jeg sådan en!?!

Mvh Jack F

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2008, 18:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Åben Megatune -> file -> Datalogging -> giv den et navn. Når du er færdig med datalogge, file ->datalogging -> Off.

Og så ligger du filen her ind, så er der sikkert nogle kloge hoveder der kan hjælpe dig :D

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2008, 18:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Jesper H skrev:
Åben Megatune -> file -> Datalogging -> giv den et navn. Når du er færdig med datalogge, file ->datalogging -> Off.

Og så ligger du filen her ind, så er der sikkert nogle kloge hoveder der kan hjælpe dig :D

Oki var sgu da til og have med og gøre!! :-) Snakker vi en køre tur på en lille km, eller hvor meget skal der til for det er overskueligt, men stadig er nok til og fejlfinde?

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2008, 19:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Personligt ville jeg foretrække en log fra kold til driftsvarm. Og markeringer hvor den laver numre, tryk på en tast på tastaturet, og den sætter et mærke i loggen.
Meget viktigt husk at logge spændingen til MS.
De fleste coder gør det pr automatik, men der nogen man selv skal lave denne funktion.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2008, 19:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Morten VJ skrev:
Personligt ville jeg foretrække en log fra kold til driftsvarm. Og markeringer hvor den laver numre, tryk på en tast på tastaturet, og den sætter et mærke i loggen.
Meget viktigt husk at logge spændingen til MS.
De fleste coder gør det pr automatik, men der nogen man selv skal lave denne funktion.

MVH

Morten


Oki dvs, det gør ikke noget det bliver en fandens lang sekvens hvis man kan sige det sådan? Har ikke megatune på denne computer, så kan ikke lige sætte mig ind i det med spænding til ms. Men er det noget man slår til fx noget der hedder power suply?

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2008, 19:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Prøv en kort log først, og se om den ikke er med voltene altså. Loggen ses nemmest med dette program.
http://www.ideasandsolutions.biz/MSGraph/

Og så kan du eventuelt sende en mail. Hvis filen bliver for stor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2008, 19:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Morten VJ skrev:
Prøv en kort log først, og se om den ikke er med voltene altså. Loggen ses nemmest med dette program.
http://www.ideasandsolutions.biz/MSGraph/

Og så kan du eventuelt sende en mail. Hvis filen bliver for stor.

MVH

Morten


Det lyder jo som det er til og have med og gøre;-) Jeg takker mange gange og vender tilbage i morgen med en log.
Ps det link du sendte er der også et screenshot på, er der en af de felter i bunden der er volt til ms?

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2008, 19:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jep i denne code hedder den BATT, men kan alt muligt Feks. Batt. volts. eller lignene.

Hvis det ikke findes så er det ikke så sindsygt besværligt at tilføje logfilen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 20:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Morten VJ skrev:
Jep i denne code hedder den BATT, men kan alt muligt Feks. Batt. volts. eller lignene.

Hvis det ikke findes så er det ikke så sindsygt besværligt at tilføje logfilen.

MVH

Morten


Hey, så fik jeg prøvet og lave en log, og prøve og tæve på en tast når fejlen var det. Var ret underligt, på vej hjem fra arb var det meget slemt. Stoppede bilen lidt og satte bærbar til og sådan, og kørte min log tur. Der var der stadig godt med små udsættere rundt omkring. Efter alt dette tog jeg så bare en frisk tur på nogle gode kilometer, der var der nærmest intet. Bliver sindsyg.
Nå men håber nogen kan se noget i denne fil. Har prøvet og "lege" lidt selv med det, men kan sgu ikke få nogen spænding vist. Kan sgu ikke lure hvordan det skal klares. Men ellers fint program det logviewer, prøver lige og lure noget mere på det. For kan sgu da godt blive rigtigt brugbart.
Her er filen: http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13009
(ved godt det er et lidt gay sted og uploade, men viste ikke lige hvor ellers)

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2008, 17:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lige umiddelbart ser det ud til at dit acc tilskud er meget stort.
Specielt lige inden din febrilske hamren på tastaturet.
Men det er svært, da den tydeligvis ikke er justeret ennu.
Har du overvejet en WB sensor, da det fjerner meget af gætteriet.

Og det ser ud til at du kører med en NB sensor.

Ps det må være en ældre code du kører med, da batterispændingen er med i de nye versioner, som jeg husker det.
Ellers er det ind og rette i ini filen.
Her står lidt om det.

http://www.msefi.com/viewtopic.php?f=25&t=13558

Mvh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team