uno skrev:
har fået tilbudt en lanciamotor fra midt 80erne med en veber motorstyring som skulle være justerbar. -er det noget der er hørt før og er der nogen der arbejder med det??
Motoren er en 1,6 16v med turbo og skulle stamme fra en delta og yde 165hk
Weber (det staves med w) er idag ejet af
Magneti Marelli og har lavet indtil flere orginale styrebokse bla.
Escort Cosworth
Ducati motorcykler
Alfa 155 Q4
Ferrari F40
Aston Martin Virage
Lancia Delta Integrale (
Lancia Marelli-Weber ecu liste)
e.t.c.... e.t.c ...
her er lidt anden info:
http://www.sonic.net/~mikebr/efi/ecu_hdwr.htmlhttp://www.rplab.co.yu/products.htmhttp://www.rplab.co.yu/standalone_ems.htmhttp://www.geocities.com/evosendo/tuning.htmlMens disse 3 nok er de mest interessante for dig:
http://forzavx.com/gecu/index.htmlhttp://prograle.org/http://jefferies-au.org/MyECU/about.htm .. derudover laver Magneti Marelli også high-end styringer hele vejen op til og med F1
E.g.
Citat:
Renault F1 Marelli ECU Step 11 – 2004-2007
- 12 controllers or DSPs (calculation oriented processors)
- Functions: engine control (ignition/injection/fly-by-wire accelerator), chassis control (gearbox, clutch, differential, chassis measurements). Integrated engine chassis telemetry
- Total calculating power: around 2000 Mips (millions of instructions per second)
- Length: 250 mm
- Width: 142 mm
- Height: 75 mm
- Weight: 2,170 kgs
Ferrari brugte også Magneti Marelli i deres F1 optil 2007 hvor reglementet blev ændret og alle teams skulle have ens motorstyring fra den samme leverandør... som blev MES (MES- McLaren Electronic Systems)
Her er Magneti Marelli datablade på deres top-end styrebokse (excl. deres F1 boks)