Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 02:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 apr 2008, 21:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Hvad er jeres erfaringer med at lade MS lytte på sensorer sideløbende med en original ECU?

Jeg tænker her i et setup hvor MS kun skal styre sprøjt.

_________________
Vh. Anders


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 21:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Henrik GM skrev for over 2 år siden til mig med dette som svar:

"En dubleret løsning så opstår der ingen sjove problemer undervejs med misfortolkning af feks temp signaler. Det kræver selvf. et helt sæt ekstra sensorer.

HVIS(jeg ved det ikke umiddelbart) din motor kører med std bosch NTC sensorer, så kan du med et lille modificering lade MS lytte med. Det kræver dog at du kan spotte den orignale styreboks´s stel og 5voltsforsyning. Disse skal gerne have samme potentiale, ISÆR stellen, ellers skrider et af måleresultaterne(det gælder altid).

Det er lidt et temperamentsspørgsmål. Har du std sensorer, så kan du sikkert slippe afsted med at lytte med, men der skal måles lidt på det inden du kan være helt sikker. Din SMT er jo lavet til at "hænge med" hvor MS er lavet til også at forsyne sensorerne med strøm. Det er der forskellen ligger. En skævbider kan dog bygge MS om til "medhør" og ikke indblanding, men det kræver at din oem boks forsyner sensorerne med 5v."

Jeg ved hvor den originale ECU får stel og kender også 5voltsforsyningen. Kan nogen fortælle mig hvordan jeg laver min MS om til "medhør"?

Jeg leder mest efter om der er nogen der har gjort det før..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2008, 13:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Ingen der ved hvilken komponent jeg skal negle?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2008, 09:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
duckstar skrev:
Ingen der ved hvilken komponent jeg skal negle?


På v2.2 er det:

CLT: R7 & D3

MAT: R4 & D2

På V3: modstandende hedder det samme, men der sidder ikke beskyttelses dioder.

Mål lige hvad der foregår på din sensor inden du afmonterer D2 og D3. Hvis du putter over 5V på indgangen brænder du CPU´en af! tilgengæld viser din bil nok forkert temp, hvis de er monteret.

Jeg mener at min bmw viste forkert temp, da jeg lavede dette trick, men jeg kan ikke huske om jeg var skarp nok til at fjerne D3 & D2 dengang..

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team