Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 apr 2008, 16:33 
Offline

Tilmeldt: 21 sep 2007, 12:44
Indlæg: 12
_Hey folkens. og god weekend...
vil lige høre ad, om der ikke er nogen her inde som har tecgt motorstyring på ders bil...! har nemlig lige lidt spørgsmål så... har problemer med at få forbindelse mellem pc og box.... noget bestemt som kan være i vejen...?
og når jeg drejer nøglen, giver den et ordentlig bum, hvad kan det var tegn på der lige skal rettes, når der engang kommer forbindelse imellem box og pc igen....?
på forhånd tak...!

_________________
Jamen lige kort..!
Står med en masse spørgsmål om mit motorstyring som jeg håber der er nogle eksperter her på siden som har råd til..!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2008, 18:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
TEC...gt?
er det tec1 tec2 tec3? eller er det noget HELT ANDET?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2008, 20:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
TEC...gt?
er det tec1 tec2 tec3? eller er det noget HELT ANDET?
MVH søren


Tror det er denne han mener:
http://www.distributorless.com/products/tecgt.php

Hvadsørensøren, er du ikke opdateret på TECområdet? ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2008, 23:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Indlæg: 106
Geografisk sted: Norge
Jeg kjører med TecGT.
Har du prøvd å laste ned nyeste firmwaren og softwaren så du er sikker på at pc og ecu jobber sammen?

Og har du vært i options i WintTec og satt opp den comporten du bruker på pc'n..? Det ser du i "enhetsbehandling" i windows når kabelen er kobla i mener jeg..

_________________
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2008, 02:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har du selv lagt program ind samt monteret TEC anlægget på din bil? med den PC du bruger nu? eller? der skal flere fakta på bordet for at det er til at hjælpe dig! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2008, 07:30 
Offline

Tilmeldt: 21 sep 2007, 12:44
Indlæg: 12
Dalen--< jamen nu har jeg fået fundet ud af at skaffe forbindelse til boxen, osv hver gang...nu kommer problemet som så har drillet resten af ugen, hvad det er der gør jeg ikke kan få liv i den. det virker lidt som om, den kun kan finde ud af at sige et stort BUM, og lidt som om den ikke rigtig kan dreje rundt i motoren/tage ordentlig med omdrejninger. når man drejer nøglen, er det som om den møder hår modstand af og til, og som om den nærmest prøver at skubbe sig selv baglæns rundt i motoren.. det eneste den kan er at sige bum...!
og skulle ellers mene, de indtastede ting er ok, da det er hvad jeg har fået af ide fra bo(westspeed) omkring det info den rundt regnet skal have for at kan starte. meeeeen nop, virker langt fra som om det er nok...!
håber nogen af jer har en løsning....!

og ja, det er hjemme computeren, og jeg har selv lavet/samlet det nye motorledningsnet her hjemme...!

_________________
Jamen lige kort..!
Står med en masse spørgsmål om mit motorstyring som jeg håber der er nogle eksperter her på siden som har råd til..!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2008, 08:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
dit top/nulpunkt er ikke hvor det burde være.... dvs du prøver at starte motoren med alt for meget fortænding... mit bud! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2008, 08:15 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
lqs skrev:
dit top/nulpunkt er ikke hvor det burde være.... dvs du prøver at starte motoren med alt for meget fortænding... mit bud! MVH søren


b.s.lerche's beskrivelse lyder sgu faktisk meget godt som mit eget problem lige nu, så jeg lytter lige med her!

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2008, 17:21 
Offline

Tilmeldt: 21 sep 2007, 12:44
Indlæg: 12
så er problemet læst.... før stod tændingen til at tænde på tand 11, det skulle så lige være tand 20 i stedet, og tøf tøf så startede den... og ja, 1 time efterhade jeg fået den kørt nogenlunde ind, den arbejder nu ok, selv om det næsten er std, og kun en midlertidig motor...!

_________________
Jamen lige kort..!
Står med en masse spørgsmål om mit motorstyring som jeg håber der er nogle eksperter her på siden som har råd til..!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2008, 18:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
glad for at kunne hjælpe. MVH søren
ps. fortæl lidt om bilen/motoren/hvad den skal bruges til.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team