Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 mar 2008, 22:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Er der nogen der har styr på hvordan jeg skal sætte min innovate xd16 op til ms?
Jeg har været inde og prøve at sætte den udgang jeg har kørt over i msén op til at være linær fra 0,1v-5v, men det ser ikke rigtig ud til at virke...
Der er også sket en mærkelig ting med uret til sonden, efter jeg har haft computeren til!
Den viser godt nok ca 20% o2 inden jeg starter motoren op, men når den er startet, viser den mellem 4 og 5!
Det kan jo ikke passe en meter!
Det skete efter jeg have computeren på! Hva pokker kan jeg ha lavet galt?

_________________
King of wheelies:)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2008, 23:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hej Torben (Tror sjovt nok du hedder torben - Ved ikke hvorfor!)...

Du har koblet den ene kanal til dit ur og den anden kanal til MS ikke?

MS kanalen sætter du op så den er linier mellem 0 - 5Volt. MS skal så sættes op til den type signal også. Tidligere skulle man ind i en af .ini filerne og rette lidt - Der var dengang en defauld LC1(Det samme som xd1) indstilling som man kunne vælge til det.

Mht. uret er jeg i tvivl om det skal have et liniert signal mellem 0-5 volt eller mellem 0-1 volt... Vil tro mellem 0-5volt.

Tjek at begge kanaler er justeret korrekt.

Sørg for at kallibreringen af sonden er korrekt. Lad cyklen stå over natten evt. og kallibrer så. Alternativt fuld gas, benzin væk, Ca. 1 min på starter...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 15:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Du har så ret i mit navn:)
Jeg har ikke brugt nogen kanal til uret, det sidder bare på boksen gennem et jackstik!
Jeg er nok ude i, jeg skal gøre et forsøg på at lokke dig forbi igen...
Er du til at overtale?

_________________
King of wheelies:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 16:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58
Indlæg: 124
XD16 kører med et serielt data signal og har altså ikke noget med 0-5 v analog udgangene at gøre.

Jeg tror bare at din kalibrering af LC1'eren er røget, så du skal lige kalibrere den igen.

_________________
Honda Integra Type-RS (Rotrex SuperCharger) +375 HK
Honda S800 Coupé '68 til historisk banerace
www.track-meet.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2008, 21:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Er det noget du kan huske hvordan man gør?
Jeg syntes kun jeg kan læse mig til, den gør det selv når den starter op...

_________________
King of wheelies:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2008, 15:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58
Indlæg: 124
Du kan gøre følgende:
1. Kør med 4000 rpm i 3. gear
2. Drej nøglen et hak, så du tager tændingen fra bilen, samtidig med at du giver fuld gas.
3. Lad den rulle af i fart i ca. 10 sekunder, stadigvæk med speeder i bund og med motoren stoppet.
4. Kør herefter ind til siden (Uden at sætte tænding på bilen)
5. Tryk 3 gange hurtigt efter hinanden på "control" knappen på din XD-16 og den burde nu blinke CAL. Tryk nu en gang mere på Control knappen og den vil nu kalibere din LC-1.

Du kan også i step 5 i stedet slukke for din LC-1. Gå ud og hive stikket fra imellem sonde og LC-1 og så sætte power på din LC-1 igen. Vent 10 sekunder og sluk så for LC-1 og så tilslutter du sonden igen og sætter power på LC-1.
Nu vil den lave en heater calibration også og derefter laver den free air calibration.

Den første metode jeg beskrev laver kun en Free Air Calibration.

_________________
Honda Integra Type-RS (Rotrex SuperCharger) +375 HK
Honda S800 Coupé '68 til historisk banerace
www.track-meet.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2008, 17:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Det er hermed prøvet, uden resultat...
Hvordan er opsætningen af LMéns analog udgang, når den skal bruges i MS?

_________________
King of wheelies:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2008, 21:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Indlæg: 66
Jeg har løst problemet!
Der var gået ged i hvilket brændstof den skulle måle på...
Jeg har godt nok stadig ikke afr med i megatune....

_________________
King of wheelies:)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team