Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 mar 2008, 07:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Vi er ved og strikke MS på en VW Golf men inden selve konverteringen skulle vi gerne lige have alle sensorerne til og køre og rpm signalet volder os altså lidt kvaler.
Det drejer sig om en standard 2.2 MS med en GT1 sensor, triggerhjulet er et laserskåret med fine tænder.
Først prøvede jeg efter råd fra Morten VJ og lave denne opsætning:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... -neg12.jpg uden at dette gav noget signal overhovedet. Efter og have nørglet lidt med det og prøvet lidt forskelligt prøvede jeg denne opsætning i stedet da jeg egentlig syntes det virkede mere naturligt: http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... matic1.jpg
Så kom der pludseligt lidt signal, men kun ca halv delen af omdrejningerne og kun op til 1400rpm på motoren så forsvandt det igen.
Nogen ide til hvad der går galt?
Har et log og en msq fil hvis det kan hjælpe nogen med og hjælpe mig :)

/Kristian T


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 14:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Hvordan er det med den sensor, er den en hallgiver type eller?

Prøv og send din msq og log til l_l"snabelA"ljbk.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 14:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Kaas skrev:
Hvordan er det med den sensor, er den en hallgiver type eller?

Prøv og send din msq og log til l_l"snabelA"ljbk.dk


Det er en Hall

Honeywell GT1 datablad


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 14:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kunne være sjovt at se dimensionerne på tandhjulet.
Da gt1 sensoren er lidt speciel på netop dette område.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 16:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Ahh fuck nu ligger det selvfølgelig på computeren ude på arbejde... Men må lige ligge det op i morgen... Men har lige et billede af takthjulet, kan ikke lige huske størrelsen, men sammenlign med det A4 papir det ligger på.

/Kristian T


Vedhæftede filer:
P21800181.JPG
P21800181.JPG [ 137.17 KiB | Vist 3412 gange ]
P21800191.JPG
P21800191.JPG [ 148.64 KiB | Vist 3408 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 16:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis du nu sammenligner dit hjul med hjulet på databladet.
Kan du så se at der er en lille forskel??
Hint tandlængden er ca 1/3 af hullet, og dit ser ud som det er 1/1

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 19:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Hmm ja det er kan jeg godt se nu du siger det, men troede egentlig ikke det var et problem...
Det var sku godt nok ikke det jeg havde regnet med, syntes jeg havde set flere køre med et hjul i den stil...
Der kan ikke være andre forklaringer?

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 19:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er den mest nærliggende forklaring.
Da de fleste med denne giver bruger et Kreidler tandhjul, som skive.
Som vist her.
http://www.boost-it.dk/default.asp?page ... projekt=53

Hvis man kigger lidt nærmere på databladet så er signalet meget længere når den møder en tand end et hul, så du får nok et overlap, der betyder at den MS kun ser tænder.

Et scope er guld værd i dette hensende, for måling af uddata fra sensoren.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 21:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Det er rigtigt nok men mener Wilbert havde problemer med Kreidler tandhjulet så egentlig derfor vi gik denne vej...
Men hvad med selve opkoblingen af sensoren? Er den rigtig nok nu?

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2008, 21:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kan være havneren kan hjælpe dig, han kører på den orginale strømfordeler.
Regner med din også har det...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team