Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med nogle diameter på trikker-føler

da jeg gerne vil bruge det org. føler-montering så den bliver meget stabil skal broge en føler med en diameter på ca 14mm kan være lidt stører....
Hva er bedst og hvor skaffer jeg en der passet til de mål jeg har brug for

Da jeg ikke kan juster på min føler der hvor jeg planlægger at placr den har jeg planer om at lave trikker-skiven justerbar... (36-1) er der nogle der har affaringer med det....

håber der er nogle der kan hjæpe

spjældhuse og MS skal der til

Senest rettet af Spar-mig 18 feb 2008, 23:52, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

er der slet ikke nogen der kender diameteren på trikker følerene...

og hva for en der er bedst at køre med

Titel:
Admin
Admin

Hvilken bil/motor snakker vi om?
Hvilken motorstyring snakker vi om?

Det er lidt uklart for mig hvad du søger...

Har du monteret 36:1 triggerhjul eller bruger du original trigger på svinghjulet?

Hvis du har monteret 36:1 triggerhjul og nu søger en triggersensor, så lav triggersensorbeslaget ud fra en sensor og ikke omvendt.

Men du snakker om orignal triggermontering...hvis du har original triggersensor hul, så må der også findes en original triggersensor - kan den ikke bruges?

Titel:
Nyt Medlem

Motoren er en Omega A 2,4 og styringen en MS

Den er købt som samlesæt og er uden den org. trikker-føler som sidder i forgården og føler på et 60-2 hjul bag på v-remskiven.....

Nu er min motor så ombygget fra v-remskiver til tandremsskiver hvor jeg så vil monter en 36-1 hjul på krumtappen...
Jeg vil gerne beholde det org. monteringsbeslag til trikkeren vis det kan lade sig gøre, mit monterings hul er pt 14mm men kan laves lidt ståre om nødvendigt.....
Den org trikker er en induktiv føler såvidt jeg ved (haves ikke)..... men syndes jeg har læst at det er en fordel at skifte til en "digital" trikker

Da der ikke er mulighed for at juster vinkel med den org trikker vil jeg lave mit hjul justerbar.....

Grunden til jeg gerne vil beholde mit org. montering er pga et rent look i motor rummet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg ikke set dit setup, men hvis du skal have en anden føler, så vil jeg anbefale at lave dit eget beslag. Jeg ved godt at det er ikke det du vil, men jeg tror du vil blive mere tilfreds.
En induktiv føler har større mulighed for at optage støj frem for en hall giver type. Men hvis dine ledninger er skærmet godt nok, så kan du sikkert bruge den gamle. Jeg bruger selv en hall giver sensor fra en peugout 405 med mit eget beslag, og det virker rigtig fint. Trigger hjulet har jeg selv lavet ved at bore 35 huller i svinghjulet ude på kanten ved siden af starter kransen. Og signalet er faktisk mere rent end da jeg kørte med strømfordeler hall giver!

Hvorfor vil du have den justerebar?

Titel:
Nyt Medlem

Kaas skrev:
Nu har jeg ikke set dit setup, men hvis du skal have en anden føler, så vil jeg anbefale at lave dit eget beslag. Jeg ved godt at det er ikke det du vil, men jeg tror du vil blive mere tilfreds.
En induktiv føler har større mulighed for at optage støj frem for en hall giver type. Men hvis dine ledninger er skærmet godt nok, så kan du sikkert bruge den gamle. Jeg bruger selv en hall giver sensor fra en peugout 405 med mit eget beslag, og det virker rigtig fint. Trigger hjulet har jeg selv lavet ved at bore 35 huller i svinghjulet ude på kanten ved siden af starter kransen. Og signalet er faktisk mere rent end da jeg kørte med strømfordeler hall giver!

Hvorfor vil du have den justerebar?

Jeg syndes jeg har læst at det er en fordel at man kan juster sin trikker så den sidder midt for tanden.....

men da jeg prøver at undgå at lave nyt trikker beslag liv jeg juster på trikker hjulet i setedet for......

Hva er det heo en 405 motor du har taget fra.... En MI16????????

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time