Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2008, 21:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg kører pt. med en piggyback SMT6 løsning til tilskud på min spaghettiracer, men har lidt knas med afstanden fra tilskudsdyserne og afstanden til forbrændingskamrene (og rester af brændstof i manifolden).

Jeg kunne godt tænke mig at undgå tilskudsløsningen.

Jeg kan/ønsker bla. pga. e-gas ikke at fjerne orig. ECU'en og overvejer en semiløsning hvor Megasquirt kører et sæt dyser i originalposition som eneste opgave, mens orig. boksen arbejder videre i den tro at den stadig kontrollerer dyserne.

Kan det lade sig gøre at montere en modstand i hver orig. dysestik med modstand svarende til dysens, og dermed undgå at den orig. ECU går i nødprogram?


EDIT: Uddybning; jeg er godt klar over at jeg skal aime efter samme AFR som originalmotorstyringen har i sugeområdet.

_________________
Vh. Anders


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2008, 21:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Afhænger af hvor intelligent din originale styring er.

Jeg vil TRO at du kan slippe afsted med bare at klikke dem af og lade dem ligge. Jeg tror ikke OEM styring modtager feedback fra dysen.

HVIS den gør, så lader den sig alligevel ikke snyde af et par dummymodstande, da den vil forvente at se magnetfeltet i dysespolen kollapse.

Måske du kan resonnere dig frem til hvor intelligent den er ved at se på hvilke fejlkoder der kan være relaterede til dyserne?

Ellers er eneste mulighed at prøve, og mit bud er at den ikke er så klog endda.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2008, 21:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg tror du har ret. Det er en Bosch ME 7.3H4 ECU fra 1999 og diagnoseegenskaberne er ret primitive.

Hvordan vil din anbefaling ift. indkøring af MS'en være?

Jeg tænker her på, jeg har (ud over en MS lavet af dig) købt en LM1 og jeg kan derfor tage en allroundtur og logge AFR gennem de forskellige dellastområder og derfra bruge dataen til at sigte efter at opnå samme AFR som orig. ECUen.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2008, 21:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Min umiddelbare måde at lave indkøringen på ville være:

Se om der er succes med at "klikke" stikkene på dyserne af, jft. ovenstående.

Montere MS og lade den drive de 4 originale dyser i sugeområdet og så sikkert som muligt få den til at køre som den originale styring gør ift. AFR. Når jeg har set succes med dette setup, helt fjerne tilskudsdyserne og SMT6, erstatte originaldyserne med større (endnu ikke udregnet hvor meget alternative dyser skal kunne flowe) og lave mappet til at dække hele området.

Hvis alt dette ikke kan lade sig gøre, erstatte SMT6 med MS alene som tilskudssystem og alene for at opnå den bedre software der er til justeringen i direkte sammenligninge med SMT'ens software der ikke er blevet udviklet på i årevis.

_________________
Vh. Anders


Senest rettet af duckstar 03 feb 2008, 21:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2008, 21:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
duckstar skrev:
Jeg tror du har ret. Det er en Bosch ME 7.3H4 ECU fra 1999 og diagnoseegenskaberne er ret primitive.

Hvordan vil din anbefaling ift. indkøring af MS'en være?

Jeg tænker her på, jeg har (ud over en MS lavet af dig) købt en LM1 og jeg kan derfor tage en allroundtur og logge AFR gennem de forskellige dellastområder og derfra bruge dataen til at sigte efter at opnå samme AFR som orig. ECUen.


Kan den nye LM1 ikke også logge PW?
Det forekommer mig at den kan, men har ikke tjekket op på det.

Oplagt at logge PW.

Ellers er det fremgangsmåden at logge AFR igennem alle områder, "huske" det og bede MS lave det samme, evt. via closed loop på LM1s wideband og brug af logfunktionen.....men det er hurtigere at ramme dem manuelt tror jeg;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2008, 21:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
HenrikGM skrev:
Kan den nye LM1 ikke også logge PW?
Det forekommer mig at den kan, men har ikke tjekket op på det.

Oplagt at logge PW.

Ellers er det fremgangsmåden at logge AFR igennem alle områder, "huske" det og bede MS lave det samme, evt. via closed loop på LM1s wideband og brug af logfunktionen.....men det er hurtigere at ramme dem manuelt tror jeg;-)


No clue. Jeg har lige tjekket http://www.innovatemotorsports.com/products/lm1.php og det ser ud til at man skal have AuxBox for at logge på diverse. Når jeg skrev log mente jeg på AFR alene.

Jeg er enig i at det formentligt er lettere at ramme det manuelt. Jeg kan huske da Mads monterede den MS boks jeg købte af dig i 2003-2004 for mig, at han havde motoren startet på Unoen efter 5 minutter og fint kørbar efter 25 yderligere...

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2008, 12:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
Hej Anders.

Jeg er ude efter HELT det samme.
Hvis du finder ud af noget spændene, vil jeg MEGET gerne hører om det.

Men MS skal vel også styre tomgang osv.
Ville man bare skulle "luse" sig ind på de følere man skal bruge? Hvis den originale ECU ikke kan se dem, brokker den sig jo helt sikkert!?!?!?!?


Mvh Jonas


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2008, 18:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg lader min orig. ECU styre tomgang, da den er integreret via E-gas.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2008, 19:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvad bruger bilen egas til?
traktion control? eller andet.
selv en chip kan lave problemer med resten af systemerne.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team