Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 mar 2025, 23:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2008, 12:21 
Offline

Tilmeldt: 07 jan 2008, 16:44
Indlæg: 8
Hejsa allesammen

jeg har begivet mig ud i et biturbo projekt, og mangler vejledning til motorstyringen.. bilen er monteret med J-tronic altså med luftmængdemåler og kan IKKE chippes om... øv øv

Nu overvejer jeg om jeg skal smide et MS system på den, men hvilket skal jeg vælge. har læst en de udenlandske sider men er kun blevet mere i tvivl..

jeg regner med at skifte dyserne til 330cc og kraftigere benzin pumpe.
bilen er en 3.0 V6 med neddrejede stempler og to toyota CT20 turboer. regner med at kører med et ladetryk på ca. 0,5-0,7..

Håber på jer der ved noget om det vil skrive.

andre gode råd modtages gerne..

Mvh.
Sommer


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2008, 14:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Jamen hvad er det du gerne vil vide?
:)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel: hmmm
Indlæg: 08 jan 2008, 16:09 
Offline

Tilmeldt: 07 jan 2008, 16:44
Indlæg: 8
hvad skal jeg bruge?? har set man kan vælge imellem ms1 og ms2...
hvad skal jeg vide???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2008, 20:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2006, 15:08
Indlæg: 22
er der noget at spare ved at samle selv? eller er det 200kr vi snakker om?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2008, 08:29 
Offline

Tilmeldt: 07 jan 2008, 16:44
Indlæg: 8
jeg vil ikke bygge selv, for mange år siden jeg legede med elektronik byggesæt...

slet ingen der vil/kan komme med nogle inputs så min bi turbo V6 kommer til at spille..`?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2008, 09:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
du skal bruge noget tid på at sætte dig ind i tingene. ellers skal du bruge nogen mennesker til at lave det for dig! mine bedste råd..... MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2008, 11:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
www.megasquirt.info og www.msefi.com er gode steder at starte...
Det er ikke SÅ bøvlet, men det kræver altså at man sætter sig rimeligt ind i tingene først...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2008, 12:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Saab-Daniel skrev:
www.megasquirt.info og www.msefi.com er gode steder at starte...
Det er ikke SÅ bøvlet, men det kræver altså at man sætter sig rimeligt ind i tingene først...
Daniel.


Hvad pokker Daniel, er du ikke på arbejde...?? :wink:

Enten er en MS ombygning et 100% DIY projekt, med selv sæt ind i, og selv byg alt, selv montere, selv køre ind. 100% DIY.

Men alle variationer er med. Man kan købe færdige MS og selv forbinde det og køre det ind, eller man kan købe sig til hele ombygningen, og selv køre det ind.

Senest ser det ud til at mange helst vil have det monteret og indkørt, og så selv være med "på bagsædet" når den bliver indkørt, så de selv kan se hvad der sker, AKA lynkursus.

Man bestemmer jo stort set selv hvad man vil have.

EBAY og DIY er klart billigst på kr, men så skal man være klar til at sætte sig ind i det i detaljer, hvis ikke på ekspertniveau, så ihvertfald på "superbruger" niveau.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2008, 18:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Henrik, man kunne jo friste sig til at spørge dig om det samme? Så længe SAP ikke kører rigtigt, spændes der ben for mig, hehe...
Men Sommer, du må give lidt mere info om, hvad det er du er på jagt efter, som Henrikgm også udtrykker det... :)
Mvh,
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2008, 10:23 
Offline

Tilmeldt: 07 jan 2008, 16:44
Indlæg: 8
jeg er på jage efter en motorstyring som min mekanikker og jag kan kontrollere. det er en ikke turbomotor hvor på der erpåbygget to turboer..

vi vil gerne selv montere sensore og lodde kabler ind i ledningsnettet, så der er intet problem.. men jeg kan se man kan købe forskellige MS systemer og ved ikkehvilket jeg skal vælge. Kan læse mig til at MS2 er hurtigere og har flere funktioner.. men hvad passer på en motortype som min..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team