Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 22:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hej,

Jeg har en E30 325i

Jeg har monteret min Wolf V500 her i weekenden men jeg har lidt problemer med at få den startet op.

Jeg har på fornemmelsen at der er et problem med triggeren.
Jeg har prøvet lidt forskelligt men den starter aldrig helt, den for noget benzin men tænder helt forkert. Vi kan næsten få den igang men den kører kun på nogle få cylindre og kun en kort periode og hoster og hakker.

Jeg har fundet ud af at man kan trigge den ved hjælp af en ledning og ned i stikket. (åbenbart pågrund af jeg har noget energi i fingrene :D) Og så kan den umiddelbart køre bedre på den måde end uden. (stadig meget ringe men bedre end før) Fordi der for jeg selv dyserne til at trigge og tændningen følger nok efter.

Mit map er lavet til en 325 Plug in box. og har ændret fra MAF til MAP i programmet.

Med venlig Hilsen
Thomas Nissen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Hvilken sensor bruger du?

Det er vidst noget med at de wolfer skal have en pull op modstand hen over sensoren eller hvordan det nu er...

Hvis du har handlet ved Henrik Sørensen - Så prøv ring til ham og hør nærmere om det.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Nyt Medlem

Bruger standard sensor. fra en BMW E30 (Reluctor) type. Nu har jeg ændret lidt på det osv. og nu kan jeg sagtens få motoren startet og kørere sådan nogenlunde. Dog er tændingen stadig hen i vejret. Og det underlige er at når jeg justere på enten tændings map eller trimsne så sker der overhoved ingen ting. Den skriver at den har ændret avanceringen men motorgangen ændre sig ikke?

Titel:
Mester Medlem

fiskerendk skrev:
Bruger standard sensor. fra en BMW E30 (Reluctor) type. Nu har jeg ændret lidt på det osv. og nu kan jeg sagtens få motoren startet og kørere sådan nogenlunde. Dog er tændingen stadig hen i vejret. Og det underlige er at når jeg justere på enten tændings map eller trimsne så sker der overhoved ingen ting. Den skriver at den har ændret avanceringen men motorgangen ændre sig ikke?

Hummm... Jeg har jo prøvet noget underligt noget i den wolf. En fejl vil jeg mene...

Dit tændingsmap kan du hæve opløsningen i fra 8*8 og gradvist temlig langt op. JEg var ude for at tændingen opførte sig mærkeligt ved et rellativt lille map (lav opløsning). Det viste sig at når jeg gjorde mappet større lå der nogle andre værdier og gemte sig i opløsningen og sidde værdier brugte den så!

Kan den underlige motorgang ikke skyldes andre ting som f.eks. benzin? Har du mulighed for at tjekke tænding med en tændingspistol?

Titel:
Nyt Medlem

Jeg har ændret på mappet 1/1 dvs det største man kan. Så derfor gemmer der sig ikke værdier som skjuler sig. heh.

Den giver bar ik avancering på selve tændingen altså motorgangen ændre sig ikke. Selvom den udemærket viser at den avancere i Wolf.

Og jeg har prøvet at mappe hele tænding ind fra -11 og til +60 grader så det virker lidt skummelt at man ikke skulle kunne høre/mærke forskel på motorgangen.

Altså underlig og underlig den kører sådan set ok. Det eneste er at den tænder forkert og grunden til jeg siger det er fordi den skyder både i udstødning og i indsugning hvis man gir den gas. Og det tyder jo på forbrændingen er forkert.

Jeg har justeret benzin fra fuldskrue så den går ud og til den for for lidt og går ud og alt i mellem der. Og den gør det stadig. Dog tager den jo ikke gas når den for for lidt.

Jeg har desværre ik rigtig nogen tændings pistol. Og der er ik meget plads at bruge den på.

Titel:
Mester Medlem

Nå ok... Humm...

Er der ike en funktion i wolfen så man kan vælge at holde tændingen et bestemt sted måske - Jeg kan ikke rigtig huske det. Hvis der er kunne det jo være den der er slået til.

Hunne det være noget fejljustering så den reelt smider mange flere gnister afsted end du regner med? Altså at du kører med et tandhjul men flere tænder på end du har angivet i styringen?

Jeg syntes jo wolfen er elendig mht. opsætningen af de her grundt perametre - Det kan sku nemt gå galt på den styring syntes jeg.

Titel:
Nyt Medlem

Jeg har tjekket opsætningen af triggeren i gennem og den står til de rigtige 58 tænder og 2 tænder missing. Ellers kan den slet ik starte overhoved. Egentlig er jeg meget tilfreds med den ellers men bar lige det der er underligt. Har tænkt på det med den rent faktisk sender flere tændinger afsted end jeg aner.

Der er sådan en man kan locke tændingen til en speciel grad. Men den er slået fra. og har dobbelt tjekket det 10 gange og prøvet at sætte den til og ændre værdien osv. Men hjælper ik.

Titel:
Mester Medlem

Ok... Det lyder godt nok lidt underligt! Udmiddelbart har jeg ikke flere gode ideer. Jeg er stadig ikke overbevist om at de reelt ikke flytter på tændingen og det måske bare er noget andet der driller dig.

Titel:
Nyt Medlem

Men du har nok ret den forskyder sikkert tændingen men da den får måske dobbelt så mange signaler virker det ikke rigtigt alligevel.

Jeg venter på et map fra Wolf i Australien da jeg syntes jeg har lidt svært ved at få noget ud af ham Henrik.

Her kan du høre hvordan motoren lyder:
http://youtube.com/watch?v=5xkvDgsf3Qc

Titel:
Mester Medlem

Hummm.... Hvad er der i af knast?

Det med flere tændinger - Wolfen kan jo køre med nogle lidt sjove triggerhjule og som sagt har jeg selv stået og bøvlet lidt med de indstillinger - Egentligt tror jeg ikke det er det der er galt. Og nu når jeg hører den virker den jo frisk nok på gassen og står da også fint nok i tomgang lyder det til. Men her fra af har jeg ikke udmiddelbart flere bud i hvert fald - Ikke ud over at du burde undersøge tændingen nærmere med en lampe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time