Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 09:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: trigger
Medlem

Geografisk sted: østjylland
Hej alle.

er rimeligt fustreret :( over ikk at kunne min ms til at få et ordentligt omdrejningssignal. har pøvet at flytte den med større og mindre afstand, tandhjulet "løber" helt perfekt, ingen hoppen eller noget. syntes at jeg har go afstand til alt jern i nærheden af sensoren.kan næsten få den til at give et fornuftigt signal i tomgang, motoren kan starte, også så godt som hvær gang man drejer starteren, men ved 17-1800 omdrejninger så prutter/skyder den og og omdrejningssignalet hopper og danser, total ustabilt. hva F..... er problemet med det L...

sender lige et billede af trigger monteringen, bare rolig, har haft sensoren spændt fast, på billedet er der ingen bolt i.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

På forsiden af sensoren er der en lille ring. Denne ring viser centrum, og det område tanden skal passere. Det kan se ud som om sensoren er forskudt for center på billedet. Om det bare er pga manglende bolt kan man ikke se.

Der er så nu jeg ville tage et oscilloskop og sætte på signalet, og se hvad der sker når motoren laver det nummer.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
På forsiden af sensoren er der en lille ring. Denne ring viser centrum, og det område tanden skal passere. Det kan se ud som om sensoren er forskudt for center på billedet. Om det bare er pga manglende bolt kan man ikke se.

Der er så nu jeg ville tage et oscilloskop og sætte på signalet, og se hvad der sker når motoren laver det nummer.

ved ikk noget om at bruge osilloscop, og skulle jo have bilen at kører i så var nødtil at skifte tilbage til det gamle igen. ville ikk ane hvad jeg skulle kikke efter på osilloscop så bliver nok nødtil til at hitte på et eller andet andet.
Har gjort mig følgende overvejelser. Kan selv fræse hullerne mellem tænderne dybere eller lave et helt andet tandhjul, har en eller anden ide om at hvis hullerne mellem tænderne er dybere så er sensoren ikk så følsom overfor afstanden.
min kammerat er maskinarbejder (cnc) han har tilbudt mig at lave et andet remhjul til krumtappen i alu eller noget HÅRD plast, kunne godt have (kun måske) en mistanke om at remhjulet driller på en eller anden måde da det er det nærmeste jern, måske er det lidt/en anelse magnetisk eller hvad ved jeg: VIL DET KUNNE DRILLE SIGNALET

MVH Tommy

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:

og hullerne i beslaget er aflange så jeg kan flytte lidt på sensoren sidevers i forhold til tandhjulet, har prøvet forskellige posisioner.
virker heller ikke.

Tommy

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
audi 80 1,8 turbo skrev:
min kammerat er maskinarbejder (cnc) han har tilbudt mig at lave et andet remhjul til krumtappen i alu eller noget HÅRD plast, kunne godt have (kun måske) en mistanke om at remhjulet driller på en eller anden måde da det er det nærmeste jern, måske er det lidt/en anelse magnetisk eller hvad ved jeg: VIL DET KUNNE DRILLE SIGNALET

MVH Tommy

Dit takthjul SKAL være jern, eller andet magnetisérbart materiale. Rustfri, Alu, Plast mv. vil ikke virke...... Føleren fungerer jo vha. magnetisme så det skal være et materiale der kan påvirke følerens magnet....

Titel:
Medlem

efterz skrev:
audi 80 1,8 turbo skrev:

MVH Tommy

Dit takthjul SKAL være jern, eller andet magnetisérbart materiale. Rustfri, Alu, Plast mv. vil ikke virke...... Føleren fungerer jo vha. magnetisme så det skal være et materiale der kan påvirke følerens magnet....

det er jeg helt klar over, hvis jeg skulle ændre noget var det REMHJULET jeg ville lave i noget andet( ikk noget jeg har besluttet bare overvejet) hvis nu det var mit nuværende remhjul der drillede(måske var en anelse magnetisk)

Titel:
Medlem

Hej igen.

har denne her sensor liggende, sensoren hedder carlo gavazzi EI1202pposs http://www.instrumart.com/assets/108/EI12022.pdf

tænkte på om den kan bruges, det er jo 36-1 tandhjul og wasted spark jeg gerne vil have til at køre.

Håber nogen kan hjælpe lidt.

Mvh Tommy

Titel:
Moderator

Sensoren har max på 800Hz.

Betyder den kan trigger max 800x pr sekund.

Hvor mange gange skal den trigge hvert sekund?
Er det nok?

Hint: Det rækker til 1300rpm, så er det slut.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Må jeg anbefale dig at bruge en universal Hall giver i stedet. Jeg sloges selv i månedsvis med et 60-2 hjul som jeg efterhånden både har savet, fræset, drejet rundt, bidt i osv med dels en audi VR og prøvede så en anden VR fra Weestspeed. Sidstnævnte var meget mere følsom men løste ikke problemet. En VR er en magnetisk pickup der afgiver kraftigere og kraftigere signal jo hurtigere tandhjulet foran kører. En Hall sensor skal have 5-12 volt og afgiver en mere ensartet firkant puls ikke så afhængig af hastighed. så hvis din "modtager" box kan håndtere Hall så prøv det.
Claus

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
Sensoren har max på 800Hz.

Betyder den kan trigger max 800x pr sekund.

Hvor mange gange skal den trigge hvert sekund?
Er det nok?

Hint: Det rækker til 1300rpm, så er det slut.

Ja havde nu regnet med 7000 eller lidt over.
så den sensor bliver lige lagt tilbage på hylden.

Tommy

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time