Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 02:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 maj 2007, 19:05 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Til jer der kører med tryk.

Har som ny msér rodet en del med min VE tabel de sidste par måneder. Har bla. brugt autotune som jeg ikke synes virker ret godt på landevej. Har så i dag prøvet VE analyser i megalogwiever og synes godt nok den får lavet nogle mærkelige ændringer. Kunne rigtig godt tænke mig at se jeres tabeller hvis i har dem justeret godt ind.. Med hensyn til tændingstabellen så har jeg absolut ingen erfaring med denne. Er std. tabellen ok? Der må være meget at hente på en perfekt justeret avancering.. Min madskine er en 1.8 8v opel bandit med kinalader og hvad der ellers følger med. Kompressionen ligger på 8.0-1 hvis det har betydning for tændingen.

Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 21:23 
Offline

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:51
Indlæg: 6
Geografisk sted: Sønderjylland
Bruger også megalogviewer til at køre den ind med, synes det virker ok bare sørg for at bilen er godt varm før du logger. Af hensyn til tænding er der den her beregner http://psig.home.comcast.net/MS/IgnitionTimingSetup.xls den skulle vist være ok til startmap

_________________
Toyota Corolla AE92 GTi
- 4agze med Turbo
- Ladetryk 1.5 Bar :-)
- Megasquirt med EDIS tænding


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2007, 05:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Egentlig bør du nok læse lidt her http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_map.aspx

Og se om du ikke kan finde hvad motorens tændings map er standart, da det vil give et udgangs punkt.

Mlwv virker faktisk udemærket, Jeg havde dog det problem at den magrede de lave kpa ud ved gearskift, dvs der kom et underligt dyk i den rpm kolonne hvor jeg normalt skifter gear.
Jeg klagede min nød til udvikleren af softwaren, og han var så flink at lave et costum filter, således at man selv kan bestemme de data man ikke er interessereder i.
I mit tilfælde der hvor map værdien falder.
Så jeg satte denne funktion op
([MAP]-[MAP-1])<0

Hvlket gør at Tabellen bliver meget mere linær.

Det kræver dog den nyeste version af programmet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team