Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 apr 2007, 07:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31
Indlæg: 80
Hejsa.. Jeg vil gerne lige have et par kommentarere på mit motorprojekt.

Har en bmw m20 motor, 2.5 liter, r6, 12ventiler. 286 graders knast.

kompressionen kendes ikke præcis, men er ikke specielt lav, nok nærmere 8.5-9.5. MS motorstyring. banan udstødningsmanifold, t3super60 kina turbo.

min Case er, at jeg ikke kan få en tændingsavancering på mere end 5grader, ved ¨~1+ bars ladetryk. (på V-power & 40graders indsugningsluft.)J

bilen kører og rykker udemærket og som den skal (har desværre ikke dymo attest)

mit spørgsmål går på om det måske ville hjælpe på tændingsavanceringen at sætte en standard knast i motoren ? - tænker på om jeg måske har problemer med backflow i mine cylindre pga knasten ?

Det gør mig ikke noget at avanceringen ikke er større, da bilen jo trækker godt, MEN hvis jeg kunne hive højere effekt ud af motoren uden at den er belastet så meget (hvis det er tilfældet) - ville det jo også være dejligt.

har i nogle kommentarere ?

Mvh Mikkel Amby.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2007, 16:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Dymo attesten kan jeg sagtens lave med min dymo tang :wink:

Det andet bliver nok lidt svært at besvare
Men de 5 grader er det ved maks omdrejninger, eller ved maksmoment?
Et billede af tændingsmappet vil kunne hjælpe.

Mål modtrykket og EGT i manifolden, så kan du blive lidt klogere på om tændingen er for tilbagetrukken.
Knasten har nok ikke den store indflydelse på din maks tænding.
Hvis vi går udfra at det er en let tuningsknast beregnet til en standart motor.
Det er nok nærmere den høje kompression + ladetryk der giver den lave avancering, i kombination med selve forbrændingskammerets udformning.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team