Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 09:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: VR giver
Indlæg: 15 apr 2007, 09:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg har problemer med en VR giver til en 034EFI styreenhed (sikkert den eneste i DK). Giveren er monteret ved et 60-2 hjul som harmonisk balancer forrest på krumtappen. Hjulet er et originalt AAN hjul fra en audi motor af samme navn. Under boost og ved 5000 rpm laver den en synkroniseringsfejl. Anbefalet afstand mellem hjul og giver er 1.25 mm men her kan den slet ikke køre. 0.8 mm er bedre men ikke godt nok.
Andre der har erfaringer +/- med dette ?
Mener hjulet er rundt i flg måling med bladsøger og kabeltræk er ført uden om tænding og injector kabler og er skærmet.
Claus


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2007, 10:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Beslaget til giveren er det stabilt nok?
Stelpunkter til motorstyringen, er de gode nok?
Hvis det kun er under belastning ved 5000 omd./min.
Så ville jeg undersøge stelpunkterne først.
Og måske mindske gabet på tændrørene, da udsættere kan give en varierende hastighed på krumtappen, og det kan være at det bliver opfattet som fejl af motorstyringen.
Et andet problem er jo så din sensor afstand, Har du prøvet med en anden, og er modstanden i kablet ok?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2007, 12:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Tak
Beslaget er det, de sælger som VR holder ved sælgeren (034EFI i USA).
Det er en alu vinkel, svejst m stiver og passer til bolthuller i blokken og forreste motorophæng.
Boxen får direkte stel fra batteriet som på denne model ligger under bagsædet.
Jeg vil checke kablerne (igen) måle modstand mv og prøve at holde en fil på 60-2 hjulet mens motoren kører for at checke runout.
Jeg har lavet de to manglende tænder lidt dybere fordi det var eet af de råd man fik når den ikke synkroniserede ordentligt i starten; men det viste sig, at den ikke behøvede at synkronisere under crankning - så rene tændrør - så startede den. Modsat side har jeg boret et hul for at hjælpe på balancen men har ikke foretaget en afbalancering.
Men det er ved næsten samme omdrejningstal, den sætter ud hver gang

Jeg bruge Bosch F5DPOR som altid anvendes til Audis turbomotorer. Det er et projektet tip rør, der egentlig ikke er beregnet på justering men jeg kan prøve med et nyt sæt.

Jeg prøvede en anden sensor før jeg fik den startet op; men vil prøve at skifte igen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team