Saab-Daniel skrev:
Mht til opsætning af AFR-targets og AFR-settings, hvordan har i så jeres sat op?
Kunne godt bruge lidt erfaringer med, hvordan "Lambda AFR Settings" er sat op, samt hvordan jeres "AFR Targets"-tabel ser ud...
Så kom frem af busken, og hjælp hjemme-tuneren lidt, jeg er først lige begyndt at mappe på bilen efter at have den oppe at køre på fuld MS, både benzin og tænding
Daniel.
Lav en søgning da emnet har været oppe utallige gange før, og der er aldrig blevet enighed.
Grundreglen er hvis du har en kat bil så er 14.7-1 alfa og omega i tomgang i dellast.
Lidt federe i tomgang men ikke ved 2000 omdrejninger, det andet målepunkt ved syn.
12,5-1 giver vel maks effekt, men ingen mulighed for udefrakommende fejl.
Start med 14,7-1 i tomgang og delast, og giv mere benzin i tomgang indtil den kører jævnt. dellast mager ud indtil den laver udsættere, og juster tænding og benzin indtil den kører tilfredsstillende ved dellast.
Fuldlast det kommer an på hvad man deffinere som fuldlast ift. map værdi
Men imellem 12,5-1 og 11-1 alt efter hvor modig, og hvor tørstig man er efter de sidste hk.
Her er mine mål, og dem jeg har kørt med i ca 8 måneder.
Men jeg forsøger at optimere økonomien ved normal kørsel.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html