Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 04:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 mar 2007, 07:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej gutter.
Ville lige høre om der er noget jeg skal ændre på det ene analoge signal fra min LC-1 for at Megasquirt kan forstå signalet?
Jeg har brugt configuratoren i MT og sat den til Innovative LC-1, men ved ikke om der skal omprogrammeres noget i i controlleren også...
Hvad siger i?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2007, 13:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Nevermind, har fået det til at køre.
Der skal ikke programmeres noget om, og jeg har nu AFR i MS også :mrgreen:
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2007, 14:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Mht til opsætning af AFR-targets og AFR-settings, hvordan har i så jeres sat op?
Kunne godt bruge lidt erfaringer med, hvordan "Lambda AFR Settings" er sat op, samt hvordan jeres "AFR Targets"-tabel ser ud...
Så kom frem af busken, og hjælp hjemme-tuneren lidt, jeg er først lige begyndt at mappe på bilen efter at have den oppe at køre på fuld MS, både benzin og tænding :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2007, 16:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
har også bøvlet en del med min lc-1 og ms men fik det aldrig op og køre.. har du et link eller en hurtig forklaring ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2007, 20:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Tja, har bare programmeret den som den er standard, det kører som det skal... Så bare indover den rigtige port på MS, sætte MT op til innovative LC-1 og klikke wideband af, så var der vist ikke andre ting jeg ændrede!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2007, 20:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Saab-Daniel skrev:
Mht til opsætning af AFR-targets og AFR-settings, hvordan har i så jeres sat op?
Kunne godt bruge lidt erfaringer med, hvordan "Lambda AFR Settings" er sat op, samt hvordan jeres "AFR Targets"-tabel ser ud...
Så kom frem af busken, og hjælp hjemme-tuneren lidt, jeg er først lige begyndt at mappe på bilen efter at have den oppe at køre på fuld MS, både benzin og tænding :)
Daniel.

Lav en søgning da emnet har været oppe utallige gange før, og der er aldrig blevet enighed.
Grundreglen er hvis du har en kat bil så er 14.7-1 alfa og omega i tomgang i dellast.
Lidt federe i tomgang men ikke ved 2000 omdrejninger, det andet målepunkt ved syn.
12,5-1 giver vel maks effekt, men ingen mulighed for udefrakommende fejl.
Start med 14,7-1 i tomgang og delast, og giv mere benzin i tomgang indtil den kører jævnt. dellast mager ud indtil den laver udsættere, og juster tænding og benzin indtil den kører tilfredsstillende ved dellast.
Fuldlast det kommer an på hvad man deffinere som fuldlast ift. map værdi
Men imellem 12,5-1 og 11-1 alt efter hvor modig, og hvor tørstig man er efter de sidste hk.
Her er mine mål, og dem jeg har kørt med i ca 8 måneder.
Billede
Men jeg forsøger at optimere økonomien ved normal kørsel.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2007, 20:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Jeg har søgt og læst samtlige sider herinde omkring enmet, det var lige så meget i forbindelse med opsætningen i Megatune også, hvordan i har sat setting's op...? Hvornår slår i EGO-correction til?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team