Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 20:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 mar 2007, 17:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Hej

Jeg er sgu løbet lidt ind i en hovedpine!

Min opsætning
7mgte motor
Edis6 tænding
ms1 v3
750 ccm RC dyser Lav ohms dyser

Jeg har en beregnet REQ_FUEL til 4.4.
Problemet er at jeg kan kun få den startet på latterlige lave puls tider.
Cranking pulse 0.5ms f.eks.

Når den så bliver var skal den kører med 15% under varm up og ikke 115%, og så snart den er varm drukner den af naturlige årsager.

injector opening time er sat til 0.9 og benzintrykket er sat til 48psi.

Har tænkt lidt på en defekt dyse, idet jeg taber trykket med det samme når jeg tager strømmen til pumpen, men dog bliver cylinderen ikke fyldt ved at stå med tryk på.

Dyserne er sat til 30% og 1 ms.

Da jeg fik liv i den og fik den varmet nogenlunde op, kunne jeg få den til at gå som den skulle med 15% (ikke 115%) varmup og halvering af reqfuel.

Er min req_fuel beregnet a.h. til?

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 05:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Der er noget der siger mig at din PWm er sat op forkert.

When using a V2.2 MS board or a V1.01 with flyback mods, you will have to substantially increase the PWM Current Limit percentage from the above calculations. Typically you should start at 75% and work down from there. Leave the time threshold value at small values, around 1.0 ms! If you set it too high, you will melt your injectors.

Som jeg husker det skal et v.3 print sættes op som et v2.2.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 13:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Hejsa Morten

Min PWM er sat til 30% i henhold til manuellen for v3 board med flyback circuit

"PWM Time Threshold is the time required to open the injector, this is when full power is used to open the injector. Start at 1.0 msec, and
PWM Current Limit is the Pulse Width thats used after the Time Threshold, this actually pulses the injectors on and off, keeping the injector from over heating at high duty cycles. Try starting at around 75% (30% if you have installed the 'Flyback Board' daughter card or if using a V3.0 pcb with the Flyback components installed)."

Men jeg vil da ikke udelukke at det kan være der fejlen ligger!? Måske er det mig der har misforstået noget.

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 18:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
75% med lav ohm = det kommer til at lugte meget brændt. Jeg har opgivet mine 8 lav ohm og monteret høj ohm dyser da driverne blev for varme selv om jeg havde pwm 30% og har prøvet lavere med start besvær.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 19:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Okay, så min pmw er ikke helt hen i vejret.

Det kan måske tænkes at de måske har sendt mig nogle 1000ccm dyser eller 1200...

Ellers fatter jeg det ikke.

Jeg har en anden ms liggende, desværre er den uden flyback circut, men burde jeg ikke kunne prøve at koble den til for at se om det løser problemet? Hvis jeg altså sætter PMW til 75% istedet.

Ellers ender det joh med at jeg må sætte min originale resistor box på, og se om det hjælper.

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 22:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvorfor ikke køre med de modstande på så du har højohms dyser ? er der ngoen form for fordel ved lav ohms dyser ?

hvad angår benzin mængde er det da bare at pille dysebroen ud og pille de 3 af stikkene af for så at måle hvor meget dyserne lukker ud i 1 minut ved fuld hane.. resten af how to do kan findes her på powerforum under "SØG" da det har været oppe før.. :tooth:

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2007, 04:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Joh der er en fordel ved at bruge lav ohms dyser!

Bare lige at pille dyssebroen af og se hvor meget den skyder ud på et minut er joh ikke noget man bare lige gør :-D

Søg :damn: der ligger ikke meget info om enmet herinde.... :wink:

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2007, 07:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
For at udelukke at ventilen i pumpen er defekt.
Så prøv at klemme fødeslangen til dysebroen, og aflæs hvor hurtigt trykket falder.
En dyse der ikke lukker helt tæt. er ikke altid så nem at finde, ved at se på tændrør, eller lytte til motoren ved starter omd.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team