Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 11:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 feb 2007, 20:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
Halløj..

Nu er der endelig ved at være styr på mit megasquirt, men jeg mangler nogle vb921 tændingsdrivere...

Er der nogen der ved hvor man kan få dem? (hurtigere end hvis man skal have dem fra DIY)

Eller er der evt nogen der ligger inde med nogle?

Mvh Oliver

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 20:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den lokale ophugger har med garenti nogle meget fine boschtændingsmoduler.
Både dumme og smarte.
Fordelen er at de monteres eksternt, og ikke giver unødig støj.
+ de er nemme at få fat i :wink:
Jeg fatter ikke den kærlighed til vb291 transistorne monteret inde i kassen :roll:

Men det er nok kun mig. :lee:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 20:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
hvis jeg skal være helt ærlig har jeg ikke en skid forstand på det, jeg har bare fået at vide af ham der har monteret mit MS (denne gang uden biksløsninger) at jeg skulle få fat i nogle nye tændingsdrivere da de gamle var brændt af...

Men hvordan skal man montere "eksternt" tændingsmodul, eks. fra en hugger, når man kører wasted spark?

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 20:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
og hvilke er at foretrække?

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 21:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har planer om at bruge et bosch modul med nummeret 0227100200
Det kan drives af led udgangene med ganske små modefikationer.
prøv manualen for forslag.
jeg mangler kun at manden med drejebænken får finger ud af r....... :twisted: :twisted:
Før den kører med wastet spark :ha:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2007, 11:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
Nu har jeg fået fat i de satans tændingsdrivere...

Jeg bruger dem i første omgang, men hvis en f dem brænder af igen så ryger de over skulderen...

Er der nogen der ved om man kan få signal til driver nr 2 et andet sted end ved dioden?

Jeg har brugt adskillige timer på at finde ud af det, men uden held...

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2007, 12:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
et lille side spørgsmål:

Hvis man vil køre med cop opsætning, skal man så have fire vb921, eller skal man bare sætte den til at skyde fire gange på en takt?

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team