Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 23:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2006, 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:54
Indlæg: 105
Geografisk sted: aalborg
kan man få ms til kun at klare tændingen(køre med dobb. karb.) evt. få en ms box der kun er til tændingsys. bare for at holde prisen lidt nede :oops:

_________________
if you dont like my drift call 1-800-eat shit


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2006, 08:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
MS klarer fint tændingen alene - vi har en gut ovre på http://www.peugeotforum.dk/ der har kørt med det på en Escort. Fuld sekventiel tænding på en gammel Mk II'er med et par store "madkasser" - det kan man jo så undre sig lidt over når man nu har elektronikken til også at styre benzinen, men det virkede i hvert fald helt fint, og teknisk/teoretisk er der da naturligvis heller ikke noget i vejen for det.

Prisen er dog den samme med mindre andre kender en model der er amputeret. Problemet er bare at det ikke giver ret meget mening - det er ikke komponenterne men samlearbejdet der koster.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2006, 19:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:54
Indlæg: 105
Geografisk sted: aalborg
"Problemet er bare at det ikke giver ret meget mening"

jamen er det ikke en fordel at få tændingen til at spille på den modifiserede motor istedet for at bruge det gamle tændingsmodul som er beregnet til std.motoren?
eller hvad?

_________________
if you dont like my drift call 1-800-eat shit


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2006, 21:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
var der ikke i gamle dage noget der hed megajolt til det?

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2006, 21:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
"splatter" skrev:
"Problemet er bare at det ikke giver ret meget mening"

jamen er det ikke en fordel at få tændingen til at spille på den modifiserede motor istedet for at bruge det gamle tændingsmodul som er beregnet til std.motoren?
eller hvad?


Det var ikke helt hvad jeg mente - men det stod ikke just klart kan jeg regne ud :-).

Min pointe er at der ikke findes en officiel MS-model der er amputeret kun til tænding. Og at det ikke giver vildt meget mening at gøre det, da standardmodellen er RET billig kun i dele. De par smådele der kan fjernes er forsvindende lidt i kr. og ører, og det samme er den smule arbejdstid der spares ved samlingen af en sådan "amputeret" version.
Reelt er det kun dyse-driver-delen der sådan lige kan fjernes - der er måske for 50-100 kr. i stumper og 30 minutters arbejde...
Man skal stadig bruge hele CPU'en, seriel-kommunikationsdelen, strømforsyningsdelen osv.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2006, 21:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Slavteren skrev:
var der ikke i gamle dage noget der hed megajolt til det?


Hvis jeg ikke husker galt så var MegaJolt også en standard MS med et par hardware-mods plus anden firmware. Dvs. ingen penge sparet på hardware + det er en død sild med de muligheder der er med MS'n'S-Extra.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2006, 22:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
"splatter" skrev:
kan man få ms til kun at klare tændingen(køre med dobb. karb.) evt. få en ms box der kun er til tændingsys. bare for at holde prisen lidt nede :oops:


Af ren nysgerrighed; hvad må det da koste??

Snakker vi om det skal på en folkeracer der skal kunne sælges for 5k(eller hvad beløbet nu er idag), eller?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team