Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 06:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 aug 2006, 19:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Hej alle. Jeg har gået og tænkt lidt frem og tilbage, og læst en masse om MS. Det lyder vældig interessant, men er aldrig blevet helt klog på hvordan man egentlig starter helt fra bunden med at bygge ny motorstyring.

Jeg ved man skal have en MS(nS for de avancerede) til at starte med. Hvad gør man så derefter? Og når man så har fået alt koblet, hvordan får man så bilen startet?

Jeg har en gammel 2,0 8v Saab 90 der er eftermonteret turbo og k-jet sprøjt på. Tænkte på at have MS som tilskud med to eller fire dyser.
Bilen er med Hall-tænding hvis det har noget at sige.

Altså, hvad gør man helt fra Step 1?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 20:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Er selv nybegynder, men skal MS bare køre som tilskudsystem, så køre den jo i tomgang over standard styring... Så er det jo bare at "snyde" din mapsensor, og så mappe MS ind, der hvor den mangler brændstof.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 20:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
step 1 læs manualen mange gange.
Step 2 bestil et bygge sæt
Step3 saml dette
Step 4 monter det på bilen
step 5 drej tændingsnøglen
Step 6 begynd at justere det ind.

6 meget enkelte punkter hvor 1 og 6 tager hovedparten af tiden.

Daniel herinde har en 900 med ms styret tænding, og har skrevet en tråd under projekter.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 21:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Rune, hvis det "bare" skal køre som tilskud (og tag nu tænding med, fordi det kan man ligeså godt på vores biler), så skulle vi nok kunne finde ud af at få det til at køre!
Der er ingen map-sensor der skal snydes på en k-jet, da den slet ikke har nogen. Det der egentligt skal styr på er, hvordan dyserne skal monteres, samt hvordan man får benzin frem til dysen på den letteste måde (jeg vil foreslå at bruge den til koldstarts-dysen). Hvis du køber et kit hjem skal jeg gerne være behjælpelig, men det håber jeg da du ved ;)
Men jo, start med at læs manualen på www.megasquirt.info, det giver det bedste udgangspunkt.
Du har mig på msn, spørg gerne her også, hvis jeg kan bruges til noget (Har efterhånden et tændings-map der kan bruges ret fint til en t8'er).
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 21:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Regne med din hjælp? Det havde jeg godt nok ikke!!

Ej, gas :)

Jeg tænker mere på at det er vel ikke at sætte det til og så starte bilen som i siger. Der skal vel grundjusteringer til før den kan startes. Men hvis der er manual med til hele pisset, så er der ikke så meget at tænke på vel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 21:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Der er stadig meget at tænke på, for der er intet rigtigt svar, de fleste biler er forskellige. Hvis du kun skal køre tilskud, så jo, det er bare at starte, for standard-styringen kontrollerer jo stadig resten. Det "eneste" der skal til, er at der køres ind når der kommer et tryk på, der er så højt, at bilen ikke går fedt nok. Der skal der spædes til.
Nu har jeg lige bestilt en wideband lamdba fra lm-1.com, den må kunne bruges til noget fornuftigt på din vogn også :)
Mht tænding, skal det med indover, så nej, der skal lige laves lidt mere inden det er klar til at køre...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team