Morten VJ skrev:
Havner jeg har svært ved at se logikken ved dit argument om at lyve dyserne større end de er i virkeligheden.
Hvis vi antager at dysestørrelsen giver en Req fuel på 8ms
Så giver det
Req fuel*Ve=Pw
8*1..% = 0,08 ms ≈ 0,1 ms
8*45% = 3,60 ms ≈ 3,6 ms
8*46% = 3,68 ms ≈ 3,7 ms
Hvis vi nu lyver over for MS 1 og får en Req fuel på 5 ms
Så giver det
Req fuel*Ve=Pw
5*1..% = 0,05 ms ≈ 0,1ms
5*72% = 3,60 ms ≈ 3,6 ms
5*73% = 3,65 ms ≈ 3,7 ms
( Den afrundede værdi er den tid MS 1 sender til dyserne, da den kører med 0,1 ms som højeste opløsning.) Mener jeg ikke er korrekt.
Jeg har lidt svært ved at se forskellen på 5 ms og 8 ms i Req fuel Hvis man bruger standart coden.
MVH
Morten
Ja... Nu mit "Argument" er jo ren tankespind. Det er jo ikke engang noget jeg selv gør. Har kun smidt det op for at illustrere en tankegang - Og at det i en underlig verden måske endda lige frem kan være en fordel.
Jeg sidder med lommeregneren i min telefon - Kan godt se der er noget omkring selve opøsningen jeg ikke har ramt rigtigt i først forsøg, men det ændre dog ikke ret meget eller for den sags skyld tankegangen. Prøver lige efter din fremgangsmåde på selve udregningen.
Dyserne angivet for store:
5,33 * 45 = 2,4ms
5,33 * 46 = 2,452ms
Difference 0,052ms
Dyserne angivet rigtigt:
8 * 30 = 2,4ms
8 * 31 = 2,48ms
Difference 0,08ms
Altså en bedre opløsning hvis dyserne er angivet for store. Man bør nok huske på, at ved de her lidt lavere åbningstider (tomgang) har det en del mere at sige end ved de høje åbningstider. Det har det fordi at man rykker i større skridt i forhold til åbningstiden. Man kan vel sige at opløsningen i forhold til PW er dårligere her.
Lave åbningstider:
0,08ms / 2,4ms = 3,33%
0,052ms / 2,4ms = 2,17%
Altså en forskel på ca. 1,15%
Ovenstående kunne være tomgangsværdier f.eks.
Høje åbningstider:
0,08ms / 8ms = 1%
0,052ms / 8ms = 0,65%
Altså en forskel på ca. 0,35%
Så med hensyn til hvilken åbningstid MS i virkeligheden har - Jeg ved godt at man på computeren SER en værdi i hele 0,1ms, men er det man ser ikke bare den afrundede værdi? Derfor kan den sagtens være mere præcis i virkeligheden. Nu vil jeg ikke ligge hovedet på blokken omkring hvilken opløsning ms reelt kører på selve dyserne - Altså om det er 0,1ms eller 0,01ms f.eks.
SE:
Nyt eksempel. Hvis ms rent faktisk kørte med en opløsning på kun 0,1ms som man jo så kunne "snydes" til at tro når man kigger på skærmen. Så ville åbningstiden blive følgende -
EKS:
8 * 77 = 6,16ms ~ 6,2ms
8 * 78 = 6,24ms ~ 6,2ms
Altså ingen forskel om man skriver 77 eller 78 i VE-værdien. Den tror jeg personligt ikke holder. ALtså at ms skulle runde af i hele 0,1ms ud til dyserne tror jeg ikke på.
V/h Chr