Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Nordsjælland
Hej,

Jeg er igang med at montere MS, på min Suzuki SJ413 (lille jeep fra 1985), jeg har (syntes jeg selv) læst side op og ned, men står stadig med nogle spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med at svare på.

1. Kan man styre tændingen (tilfredsstillende) med en "standard" MS v2.2, eller kræver de MSII? :?:
2. Hvis ja, kan man så "bare" bruge minus siden på tændspolen, som tændingspuls/giver signal? :?: (til MSII skal den være temmelig forskudt (vist 60grader) i forhold til TDC)

3. Så vidt jeg har læst mig til, skal MS have et "signal" pr. tænding -citat, [i]MegaSquirt needed one signal per ignition event, [i]men på mange af de setup's jeg har læst om her, er der kun 1 eller 2 givere på svinghjulet, kan man nøjes med det :?:

Jeg ser frem til positive indput's :P

/Thor

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

3: Elller køre på de orginale signaler, alt efter hvor du køber din MS.

Junior Medlem

Geografisk sted: Fyn
Zuki skrev:
Hej,

Jeg er igang med at montere MS, på min Suzuki SJ413 (lille jeep fra 1985), jeg har (syntes jeg selv) læst side op og ned, men står stadig med nogle spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med at svare på.

1. Kan man styre tændingen (tilfredsstillende) med en "standard" MS v2.2, eller kræver de MSII? :?:
2. Hvis ja, kan man så "bare" bruge minus siden på tændspolen, som tændingspuls/giver signal? :?: (til MSII skal den være temmelig forskudt (vist 60grader) i forhold til TDC)

3. Så vidt jeg har læst mig til, skal MS have et "signal" pr. tænding -citat, [i]MegaSquirt needed one signal per ignition event, [i]men på mange af de setup's jeg har læst om her, er der kun 1 eller 2 givere på svinghjulet, kan man nøjes med det :?:

Jeg ser frem til positive indput's :P

/Thor

1: De kan sagtens lade sig gøre med V2.2
2: Hmm... den var ikke gennentænkt :) Da det jo skal være MS der giver signal til tændspolen, så kan du ikke tage noget signal da der ikke er noget. Når man tager signalet fra tændspolen, så er det kun hvis du kører Fuel Only. Du skal have lavet en taktskive med 2 'tænder' (går ud fra det er en 4 cyl motor) som du monterer på krumtappen - så har du noget du kan trigge på.

Titel:

Ok jeg omformulere spørgsmålet :oops: :)

Kan jeg bruge den negative puls fra strømfordeleren (ikke platiner) der normalt trigger tæmdspolen og som jeg nu bruger til MS på ben 24, til at styre elektronisk tænding?

Grunden til jeg er forvirret er at MSII skal have pulsen meget tidligere end TDC (vist nok 60 grader) hvis den skal styre tænding og spørgsmålet er om MSI også skal have pulsen "tidliger" hvis den skal styre tænding?

/Thor

Titel:
Moderator

Zuki skrev:
Ok jeg omformulere spørgsmålet :oops: :)

Kan jeg bruge den negative puls fra strømfordeleren (ikke platiner) der normalt trigger tæmdspolen og som jeg nu bruger til MS på ben 24, til at styre elektronisk tænding?

Grunden til jeg er forvirret er at MSII skal have pulsen meget tidligere end TDC (vist nok 60 grader) hvis den skal styre tænding og spørgsmålet er om MSI også skal have pulsen "tidliger" hvis den skal styre tænding?

/Thor

Ja, den skal have signalet før den skal afgive det.

Ligesom hvis du skal kaste en bold videre. Svært at kaste en bold videre som du ikke har grebet endnu. Derfor skal MS have signal nogle grader før top, typisk er 60grader et godt valg.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:

Tak for svaret og den fine sammenligning!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time