Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 jul 2006, 09:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Hvordan passer den std spark table på en 2.0 turbomotor ? Min motor tager ikke gassen så godt når den kommer over 4000 og får lidt tryk, så "2 takter" den ligesom, jeg har leget lidt med VE table men synes ikke rigtigt at det er der problemet ligger, så har jeg prøvet at sætte min tænding ned til 15 over 4000 og ved tryk, men det har heller ikke rigtigt afhjulpet det. Er der nogen som lige kan tage et kig på min Spark table og VE table og komme med lidt gode råd så jeg kan komme igang med at trimme den ind. De er kun grov justeret så de ser sikkert ikke så gode ud :)

Data på mon motor er :
Ford 2.0ohc 8v, 0,55bar tryk, 418cc dyser,Narrowband måler

Kan man evt downloade nogle tables som passer bedre til en 4cyl 2.0 turbo motor ?

Hvorfor går spark table og VE table foresten kun til 150kpa ? mange kører jo med over 150kpa.


Vedhæftede filer:
spark-table.JPG
spark-table.JPG [ 111.9 KiB | Vist 3937 gange ]
VE-table.JPG
VE-table.JPG [ 112.69 KiB | Vist 3901 gange ]

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Senest rettet af Brian SPC 15 jul 2006, 15:25, rettet i alt 1 gang.
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2006, 15:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Dine tabeller går kun til 150kpa fordi det er default værdier, og fordi du ikke har hævet dem ;-)

STD tændingstabel er vældigt konservativ. Næppe problemet.

Tager gassen så godt skriver du? Normalt bekymrer man sig ikke om hvordan den tager gassen før konstant fart og konstant acceleration er på plads. Det er vist ikke tilfældet?

Hvad er dit blandingsforhold ved feks 130kpa/5000rpm? kunne godt se for fedt ud.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2006, 15:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Hvor hæver jeg værdierne så tabellen går højere ?

Den tager fint gas ved stilstand, og kører også fint ved alle hastigheder uden tryk, den kører også fint med tryk indtil ca 3500rpm, men derefter så prutter den lidt og tøver med at tage gassen, om det er bensin eller tændning er svært at se da min table kun går til 150kpa, jeg har prøvet at stille den til 120% som du kan se og umiddelbart er blandingen fin og lidt fed, men min måling er med en narrowband måler så hvor præsis det er ved jeg ikke, men den burde vel være en rimelig guide. Hva skal den stå i tænding når den går i overtryk og fra 4000rpm og opad ? er der nogen værdier den burde kører rimelig med ? jeg har prøvet at sætte den til 15 og stigende til 20, men uden særligt resultat.

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2006, 16:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Som sagt er tænding næppe problemet. Ihvertfald ikke vinklen i default map.


Kolonne med trykværdierne, feks 140kpa. Slet dette og skriv 200kpa, vupti så er den ændret til 200kpa.....Så snublende nemt at man ikke kan se skoven for træer, ikke ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2006, 23:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Ahh det er der .. har fundet det :) Jeg har rettet den til 200 i både Fuel og Spark table, så prøver jeg lige om jeg bedre kan trimme den i morgen.
Hva kan du anbefale jeg skal kører den ind efter i blanding når den får tryk ? 0.86v evt den skal jo helst være til den fede side
Og hvad med konstant hastighed ?

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2006, 10:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Syntes tænding er meget konservativ.Kunne nemt tåler noget mere.
Det du siger med at den sætter ud når der kommer tryk, kunne tyde på tændrør eller kabler.
Evt prøv at slå tændrør sammen til 0,6.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2006, 10:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
precis finn t.
at den prutter og tøver tror jeg beror på manglende power på gnisten.

jeg ville såmend prøve at gå til 0,4 -0,5 mm ikke som noget vedvarende men hvis problemet rykker op ad (nu opstår ved et højre tryk / højre omd) så ER det svag gnist.
hvadvordan styre du tænding "fixt dwell" eller "dwell control" har selv haft gode resultataer med "dwell controll"
mange tror at bare den kan trække nogle gevaldige gnister i tomgang så er aldt godt , men sanheden er at det kan de fleste systemer men gnist poweren falder med stigende omdr. og samtidigt stiger kravet til gnisten med stigende tryk.
hvad er din "grund tænding" under "spark settings" og "trim angel"

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2006, 17:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Min er sat til Fixed duty 75%, i Dwell, Mine tændrør er instillet til 0.6mm og de ser fine ud. Den står til 66 i trigger angle, og kører Trigger return.
Efter at jeg har fået ændret min table´s til 200kpa og justeret lidt på værdierne så kører den faktisk meget bedre, nu tror jeg bare det er et spørgsmål om justering. Jeg uploader lige de nyeste table´s i aften så kan i lige give en mening om dem, tror måske godt at min tænding kan justeres lidt, da den ikke banker.

Så er de lagt ud

Nyeste fra bilen.jpg skal lige omdøbes til *.msg :)


Vedhæftede filer:
VE-Fuel.JPG
VE-Fuel.JPG [ 153.61 KiB | Vist 3884 gange ]
VE-Spark.JPG
VE-Spark.JPG [ 152.82 KiB | Vist 3886 gange ]
Filkommentar: Skal omdøbes til *.msg
Nyeste fra bilen.jpg
Nyeste fra bilen.jpg [ 1.67 KiB | Vist 3877 gange ]

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2006, 20:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Syntes stadig at tænding er meget lavt, den burde kunne tager 5 grader mere over det hele.
Og hvorfor er fuel over 100.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2006, 21:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Jeg forstår heller ikke hvorfor at jeg skal helt op over 100 i fuel, jeg kører med 418cc dyser og kun med 0.7bar tryk, her i aftes justerede jeg lidt og jeg skulle helt op på 145 i fuel når den kører fuld tryk og over 3600-6000rpm, er det normalt at man skal så højt op i værdi ?
Jeg justere den ind så den ligger med 3 hvide prikker i toppen jeg mener at den værdi er vist ca 0.90v altså lidt til den fede side.

Jeg har ikke fået set på tændingen endnu, roder stadig lidt med fuel table.

Nogen gode råd ??

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team