Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 jun 2006, 10:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvad er jeres erfaring jeg har en slange til hvert spjæld samlet med t stykker på mit projekt. Nogle siger man skal suge igennem feks et benzinfilter for at få et brugbart tomgangssignal er det nødvendigt med standardknast. Hvad bruger bmw egentlig på deres m motorer.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2006, 10:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
bmw bruger plenum på m motorene

men det er slet ikk nødvendigt med så mange slanger en eller 2 samlet er nok.. og så ville jeg da sætte dem på manif. siden istedet??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2006, 15:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
vognbjerg skrev:
bmw bruger plenum på m motorene

men det er slet ikk nødvendigt med så mange slanger en eller 2 samlet er nok.. og så ville jeg da sætte dem på manif. siden istedet??


Jeg tror jens har efter-monteret spjældhuse på sin bil, og der er der for ikke plenum på...

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2006, 16:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
ja det tror jeg som også... og jeg tror også han spurgte hvad bmw bruger og det svared jeg så på.....

og foreslog at han tog udtag til MAP fra manif,,,,


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2006, 06:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Bmw æører med LMM, så deres løsning kan ikke kopieres.

En slange til hver cylinder, det er minimumskravet for at få et stabilt signal ved lave omdrejninger.

Hvis trykket stadig hopper i tomgang, så kan man bruge et benzinfilter
(det gennemsigtige universal filter)
For her i passer en spids fra en migatronic svejser.

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale et benzinfilter på slangen til map sensoren. Ikke så meget for dæmpningens skyld, men som en olie/vandudskiller. specielt hvis map sensoren sidder under udtaget på manifolden.
Jeg har renset en del mapsensore for olie og vand på mit arbejde.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2006, 07:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
det der migatronic du hiver ind i billedet.... er det noget du vil forklare lidt om???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2006, 08:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Man tager et billigt universal benzinfilter, det med 6 og 8mm slange tilslutninger.
Skærer den ene 6mm tilslutning af filtret og skruer en tråd dyse ind i filtret.
Rent plug and play, og de fåes i forskellige størrelser, 0,65mm og op.
Dysen fra en Migatronic mag-mag. svejser passer perfekt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2006, 09:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Det er 8 55 mm. opel manta spjæld som har vacuum udtag lige under spjældet. Jeg har startet den og den gik faktisk i tomgang med det samme men der er meget justering endnu.


Vedhæftede filer:
Firebird indsug.jpg
Firebird indsug.jpg [ 49.32 KiB | Vist 4751 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2006, 10:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
ja så langt kunne jeg nok regne den ud ,men hvad skal dysen sidde i filtret for???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2006, 10:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
vognbjerg skrev:
ja så langt kunne jeg nok regne den ud ,men hvad skal dysen sidde i filtret for???


For at dæmpe pulserne.. Det er samme stunt man laver, når ens ladetryksur står og vibrerer..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team