Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jun 2006, 15:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg står overfor en større ombygning af tændingsanlæget, mest fordi jeg kan og ikke forde det gamle ikke virker, men der har været et par forbindelses problemer her på det sidste.

Så et stk sensor blev købt fra Henrik Gm
og Jacob M fremskaffede et 36-1 tandhjul. ( Tak Jacob)

Ombygningen kommer nok til at foregå i 3 trin.

trin 1 montere sensor og hjul, og bruge den bestående fordeler.

trin 2 påbygge 4 tændspoler, og køre dem som wastet spark.

trin 3 montere en cylinder 1 giver, og køre COP.

Foreløbig har jeg fundet 2 tændspole kandidater.
den billige 4 spoler fra Biltema, og et passende Bosch modul.

den dyre 4 spoler fra en LS1 v8 motor.

andre forslag til små spoler med tændkabel?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006, 15:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
trin2 -trin3 kræver at du kan sætte din "missing tooth" på igen.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006, 16:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
trin2 -trin3 kræver at du kan sætte din "missing tooth" på igen.....


Jeg troede det var åbenlyst :shock:
Men det kan være jeg har formuleret mig dårligt.
det hedder trin 1+2+3, , med de ændringer der kræves, og det er mest at tilføje ekstra komponenter.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006, 16:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok, jeg troede det var meningen at du skulle beholde hjulet.

COP spoler er ikke ligetil på det topstykke, og gevindsten nok ikke så hulens stor, men hvis det er "fordi man kan", så alt respekt for det.

Du kan måske overveje at bruge 4x wasted spark spoler som COP.
Pas nu på hvis du bruger et "dumt" tændingsmodul, og har strøm på spolerne hvis du uploader ny firmware. "dumme" tændingsmoduler kan komme i tanke om at holde ladestrøm på spolerne når signalet "flyder", og så går det ofte for langsomt med at få ny software i boksen.
Læs iøvrigt under kapitlet: "Røg ud af spole, trin1".
Kapitlet: "Fejlfinding v. manglende gnist" vil herefter blive nødvendigt at studere ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006, 17:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
De 2 meget spændende kapitler, Håber jeg ikke at kunne blive nød til at læse.
Da mit intilligente modul, og tændspole får + fra benzinpumperelæet, dvs. styretrøm til tændings relæet.
Det jeg er lidt bekymret for Hvis jeg vælger Biltema modellen, er at signalet til Kl. 1 på spolen vil inducere en strøm i ledningerne til signalet fra MS til det dumme tændingsmodul, men her vil et skærmet kabel hjælpe, og en adskildt lednings føring lige så.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team