Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 jun 2006, 22:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
nu har jeg fusket med det i 2 dage og kan sgu ikke få det til at virke har læst og prøvet "aldt"

http://www.wroum.dk/div/ms%20ting/tpi%2 ... 0launc.msq

min seneste msq, er der nogen der vil se på den.

tps virker rigtigt nok stigende tal ved mere gas.

tak.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 08:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Svært overskuligt på den måde -

UDMIDDELBART ser det ud som noget der burde virke - Der må være en fejl i koden! ----------------- Nej... Kunne ikke lade være - Henrik SKAL drilles lidt nu og da :lol:

Det er den TPS stresshold til ACE der er de 0,2 v/s ikke? Det er i hvert fald ikke det!

Du har da haft det til at virke tidligere ikke?

Hvordan afgører du det ikke slår til? I Realtime Display? Hvis du tager et log skal den gå i "Engine code" 3... Hvor mange volt er differencen på dit lukkede TPS til dit åbne TPS?

Som et eksperiment kunne man evt. prøve at lave det om til MAP.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 12:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
ved ikke hvad der skete med uploaden, eller rettere downloaden for filen der ligger på min server er rigtig nok.
men hvis du vælger gem som så kan du åbne den i mt selv om ie exploren har omdøbt filen til xml .
du kan evt selv omdøbe filen til msq.

nej har ikke haft det til at virke ikke rigtigt i hvertfald.
har logget og der sker ikke noget heller ikke på min wideband lambda (andet end at den viser et hop til mager side) har tilogmed prøvet extremer så som 1v/sek og 15 ms.
søjlen der viser v/sek bevæger sig rigtigt nok.
og når jeg calibrere tps får jeg 20 i lukket stilling og omkring 200 i åben stilling.
mener at have haft decelenrichtment til at virke men er ikke sikker og det var på et tidspungt før wb sonde. men når jeg slap pedalen så døde motoren helt (havde sat decel fuel amount til 2 % ha ha det var før jeg læste om det )

prøver senere i dag at køre det som map men har ellers prøvet kort i går men følte ikke jeg havde nok indsigt i dette til at vurdere om setuppet var rigtigt og om det virkede skal lige læse lidt mere på det.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 12:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
att havner. tjek lige mit sidste indlæg i cranking puls altid den samme.
har fusket lidt med launch (aller hvordan det staves) at bykke ladetryk medens man holder stille.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 13:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Humm... Hvis du kan se at din TPS søjle bevæger sig fint og du har "20" lukket og "200" åbent - Så skal det være godt nok.

Dit "constant name="tpsThresh4" units="v/s">0.195</constant> " er i hvert fald også lavt nok til det burde virke!!!

Din CLS tmep. er også over dit setpunkt ikke?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 13:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Aaaaa....

Nu fik jeg MSQ filen ind i Megatune...

I din "RPM based Accel" skærm har du slået denne til jo (altså så du kan bestemme dine acc parametre i forhold til dine RPM). Du har så bare ikke udfyldt den. Prøv for sjov skyld at sætte den over til "normal AE" og se om det ikke virker så.

Dine justeringer for Acceleartions parametrene er nok helt hen i hækken men det opdager du nok - De er ALT for høje og vender sådan set det forkerte vej.

I øvrigt har du slået GammaE fra på din injektor bank 1???????????? Har du ikke en injektor bank til hver side af motoren? I så fald skal du nok lige have kigget på den...

Nu ikke fordi jeg har siddet og kigget det hele igennem - Det har jeg ikke. Men opdagede alligevel at du bl.a. har sat boostcontroleren op - Er det noget du bruger og har sat hardware til? Virker det efter hensigten syntes ud?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 15:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
rpm based accel den er kun til pga min sidste forsøg i gar aftes har kun testet til aller sidst med den .... se bort fra det ...

GammaE fra på din injektor bank 1????????????

ja det var sgu værre ved ikke precis hvad der er sket men har jo nok i min iver og fortvivlelse kommet til at trykke den fra (ikke med hensigt)

håber ikke der er noget der har taget skade af det......

nå fedter lidt vidre med det i aften hvis der bliver tid..

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 16:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
UDMIDDELBART ser det ud som noget der burde virke - Der må være en fejl i koden! ----------------- Nej... Kunne ikke lade være - Henrik SKAL drilles lidt nu og da :lol:


:-)

Det er den samme....WTF??? MS gør ikke som jeg forventer => konklusion: Coden duer ikke eller boksen er brændt af.
:idea:

Falfa; prøv lige at smide en helt std code i, feks default opsætning på 024S9. Den fungerer uden videre på en V8, og Acc er lidt fedt, men virker lige ud af kassen. Så kan du sammenligne med noget der virker ifht den opsætning du har fået lavet nu. :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 18:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
mener du loade anden firmware ???????

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2006, 19:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
FALFA skrev:
mener du loade anden firmware ???????


Ja. Kun fordi jeg VED at 024S9 faktisk ikke kører så tosset på en V8 lige som den er. Og default opsætning includerer jo en fungerende acc. enrichment. Så kan du jo lege med den og konstatere hvad der virker og hvad der ikke gør.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team