Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 jun 2006, 13:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2004, 17:34
Indlæg: 120
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg har købt mig en 2,4i V6 til min Sierra 91er, der ligger en 2,0i DOCH i bilen nu, hvad gør jeg mht motorstyring? nogen der har prøvet lignende projekt?

_________________
Ford Sierra 2,oi DOCH/Ford P100/ Focus 1,6


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 02 jun 2006, 15:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Scorpio motor oder was?= :o

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2006, 21:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
fynne skrev:
Jeg har købt mig en 2,4i V6 til min Sierra 91er, der ligger en 2,0i DOCH i bilen nu, hvad gør jeg mht motorstyring? nogen der har prøvet lignende projekt?

det var da et sølle byt. du opgradere joikke med mange ccm.. smid da en 2,9 motor i i stedet. den kan du allerede få en sierra med. men en 2,4 sierra har ford aldrig lavet.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel: 2,4 V6
Indlæg: 02 jun 2006, 22:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2004, 17:34
Indlæg: 120
Geografisk sted: Frederikshavn
Den er fra en Scorpio, og grunden til ikke at få 2,8i eller 2,9i er at jeg på denne måde overholder 20% reglen.
DOCHèn 120 HK V6eren 130 HK.

_________________
Ford Sierra 2,oi DOCH/Ford P100/ Focus 1,6


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 2,4 V6
Indlæg: 04 jun 2006, 11:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
fynne skrev:
Den er fra en Scorpio, og grunden til ikke at få 2,8i eller 2,9i er at jeg på denne måde overholder 20% reglen.
DOCHèn 120 HK V6eren 130 HK.


altså det du siger er at jeg lovligt kan montere en mustang V8 motor i min cosworth.. cosworth 220hk og V8 224hk..

du glemmer en ting. sierraen er IKKE godkendt med en 2,4 motor i. og mener også at man ikke umildbart må forøge cylinder antal.. men sierraen kan får med en 2,9 motor. og den kan findes i alle karosseri varianter.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2006, 03:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
2.9 v6 24v ... saftigt

der var en gut i grenå der laved såen gammel sierra for nogen år siden.. er de egentligt til at finde de motore??


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 2,4 V6
Indlæg: 05 jun 2006, 09:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
møffe skrev:
fynne skrev:
Den er fra en Scorpio, og grunden til ikke at få 2,8i eller 2,9i er at jeg på denne måde overholder 20% reglen.
DOCHèn 120 HK V6eren 130 HK.


altså det du siger er at jeg lovligt kan montere en mustang V8 motor i min cosworth.. cosworth 220hk og V8 224hk..

du glemmer en ting. sierraen er IKKE godkendt med en 2,4 motor i. og mener også at man ikke umildbart må forøge cylinder antal.. men sierraen kan får med en 2,9 motor. og den kan findes i alle karosseri varianter.


Jeg tror det er problemet med identitets skift der er værst når man skifter til flere cylindre...
Din cossi bliver vel egentligt til en xr8 hvis du smider den maskine i...

Der er en gammel tråd om motorkoder der går en del på ford

2,9 maskinen var da meget almindelig i de tidlige scorpio..-ved dog ikke hvor mange 24v det var eller om det var 12v det hele..-jeg er ikke ford mand


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2006, 11:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
2,9 v6 24v lå i scorpio stc det var cosworth der laved motoren men da scorpio ikk skulle lyde af race men af prestige valgte de at kalde den scorpio 2,9 v6 24v ..
den går sindsygt godt ( siger en mand der lige har haft bmw med m5 motor)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2006, 15:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2004, 17:34
Indlæg: 120
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg er ikke så god til at gennemskue reglerne ang. motorforøgelse, men en af min arbejdsmakkere mente ikke det var et prob. den med identitetstab kan jeg nu godt følge, så er det jo så bare spørgsmålet om jeg skal registrere den om til en 2,9i og så bøde de kroner det vil koste, og så ligge 2,4ieren i....

_________________
Ford Sierra 2,oi DOCH/Ford P100/ Focus 1,6


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 2,4 V6
Indlæg: 06 jun 2006, 10:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
uno skrev:
møffe skrev:
fynne skrev:
Den er fra en Scorpio, og grunden til ikke at få 2,8i eller 2,9i er at jeg på denne måde overholder 20% reglen.
DOCHèn 120 HK V6eren 130 HK.


altså det du siger er at jeg lovligt kan montere en mustang V8 motor i min cosworth.. cosworth 220hk og V8 224hk..

du glemmer en ting. sierraen er IKKE godkendt med en 2,4 motor i. og mener også at man ikke umildbart må forøge cylinder antal.. men sierraen kan får med en 2,9 motor. og den kan findes i alle karosseri varianter.


Jeg tror det er problemet med identitets skift der er værst når man skifter til flere cylindre...
Din cossi bliver vel egentligt til en xr8 hvis du smider den maskine i...

Der er en gammel tråd om motorkoder der går en del på ford

2,9 maskinen var da meget almindelig i de tidlige scorpio..-ved dog ikke hvor mange 24v det var eller om det var 12v det hele..-jeg er ikke ford mand


min cossie kan ikke registeres som en XR8 da den kun findes i 5 døres variant. og der blev kun lavet 250 stk af dem og alle blev solgt i afrika og australien. dvs alle er højre styrede. modellen er aldrig hjemtaget i danmark så jeg skal stå for alt papirarbejdet og godkendelser.. dvs ikke nemt.

men skal du have en anden motor i din sierra så tag den 2,9 12V motor. den er billig at rebbe og forholdsvis nemt at tune. og du kan få parpire til godkendelse til den i danmark. det eneste du skal bruge er 260mm skiver i for og std tromler i bag og en 28mm stabb i for.. det skulle vist være det. så kan det ikke blive meget nemmere.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team